Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1483 - 1497, 01.05.2010

Abstract

21. yüzyılda bilim ve teknolojinin hızla gelişmesi ile bu hızlı değişim ve gelişime ayak uydurabilecek bireylerin yetiştirilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu durum eğitim sistemimizde yeni eğitim ve öğretim yaklaşımlarının önem kazanmasına neden olmuştur. Bu yaklaşımların en önemli amacı öğrencilerin eğitim-öğretim süreci içinde aktif rol almalarını sağlamak ve onların yaratılıcılığını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Bunu sağlamak için de kullanılacak yöntem ve materyallerin eğitim-öğretim sürecini destekler nitelikte olması gerekmektedir. İşte karikatürle eğitim bu noktada etkili bir öğretim şekli ve materyali olarak karşımıza çıkmaktadır. Karikatürle eğitim öğrencileri derse karşı güdülerken aynı zamanda öğrencileri aktif bir şekilde öğretim sürecinin içine sokacak bu da öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu bir etki yapacaktır. Bu araştırmanın amacı da eğitimde karikatür kullanımının başarı üzerindeki etkisini sınamaktır. Araştırma sonunda elde edilen veriler Sosyal Bilgiler öğretiminde karikatür kullanımının olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir.

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1483 - 1497, 01.05.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Zafer Kuş This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Kuş, Z. (2010). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences, 5(4), 1483-1497.
AMA Kuş Z. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. May 2010;5(4):1483-1497.
Chicago Kuş, Zafer. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1483-97.
EndNote Kuş Z (May 1, 2010) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences 5 4 1483–1497.
IEEE Z. Kuş, “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1483–1497, 2010.
ISNAD Kuş, Zafer. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1483-1497.
JAMA Kuş Z. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:1483–1497.
MLA Kuş, Zafer. “SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1483-97.
Vancouver Kuş Z. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KARİKATÜR KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(4):1483-97.