21. yüzyılda bilim ve teknolojinin hızla gelişmesi ile bu hızlı değişim ve gelişime ayak uydurabilecek bireylerin yetiştirilmesi ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu durum eğitim sistemimizde yeni eğitim ve öğretim yaklaşımlarının önem kazanmasına neden olmuştur. Bu yaklaşımların en önemli amacı öğrencilerin eğitim-öğretim süreci içinde aktif rol almalarını sağlamak ve onların yaratılıcılığını ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. Bunu sağlamak için de kullanılacak yöntem ve materyallerin eğitim-öğretim sürecini destekler nitelikte olması gerekmektedir. İşte karikatürle eğitim bu noktada etkili bir öğretim şekli ve materyali olarak karşımıza çıkmaktadır. Karikatürle eğitim öğrencileri derse karşı güdülerken aynı zamanda öğrencileri aktif bir şekilde öğretim sürecinin içine sokacak bu da öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu bir etki yapacaktır. Bu araştırmanın amacı da eğitimde karikatür kullanımının başarı üzerindeki etkisini sınamaktır. Araştırma sonunda elde edilen veriler Sosyal Bilgiler öğretiminde karikatür kullanımının olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |