Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1513 - 1522, 01.05.2010

Abstract

İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 1513 - 1522, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin matematik dersi, kesirler konusunda modelleme becerilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Ankara ili Yenimahalle merkez ilçe sınırları içerisinde bir ilköğretim okulunun 4. sınıfından 28 erkek, 22 kız; 5. sınıfından 25 erkek, 25 kız toplamda 100 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış sorulardan yararlanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 13.0 istatistik paket programı, verileri çözümlemede ise “%” ve “f” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; öğrencilerin sayı doğrusu, alan ve küme modelleme çeşitlerine göre bir kesri yazabilme becerileri; sayı doğrusu modeli üzerinde düşük oranda başarılı; alan ve küme modeli üzerinde ise yüksek oranda başarılı olduğu görülmüştür. Alan ve küme modelinde kesir sayılarını yazmada başarılı olmalarına rağmen öğrencilerden kesirleri alan modelinde çeşitli geometrik şekiller (kare, dikdörtgen, üçgen, paralel kenar, daire, dik yamuk) kullanarak yorumlamaları istendiğinde, kare, dikdörtgen, daire ve paralel kenar geometrik şekillerinde başarılı; üçgen ve dik yamuk geometrik şekillerinde başarısız oldukları görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hasan Tabak This is me

Berat Ahi This is me

Hafifie Bozdemir This is me

Mehmet Hayri Sarı This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Tabak, H., Ahi, B., Bozdemir, H., Sarı, M. H. (2010). İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. Education Sciences, 5(4), 1513-1522.
AMA Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH. İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. Education Sciences. May 2010;5(4):1513-1522.
Chicago Tabak, Hasan, Berat Ahi, Hafifie Bozdemir, and Mehmet Hayri Sarı. “İLKÖĞRETİM 4. Ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 1513-22.
EndNote Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH (May 1, 2010) İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. Education Sciences 5 4 1513–1522.
IEEE H. Tabak, B. Ahi, H. Bozdemir, and M. H. Sarı, “İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 1513–1522, 2010.
ISNAD Tabak, Hasan et al. “İLKÖĞRETİM 4. Ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 1513-1522.
JAMA Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH. İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. Education Sciences. 2010;5:1513–1522.
MLA Tabak, Hasan et al. “İLKÖĞRETİM 4. Ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 1513-22.
Vancouver Tabak H, Ahi B, Bozdemir H, Sarı MH. İLKÖĞRETİM 4. ve 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNDE KESİRLERİ MODELLEME BECERİLERİ. Education Sciences. 2010;5(4):1513-22.