Bu çalışma sınıf öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki öğrenmelerini incelenmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın temel problemini “sınıf öğretmeni adaylarının Temel Matematik II dersi kapsamında denklem ve fonksiyon kavramlarıyla ilgili yaygın yanlışları nelerdir?” sorusu oluşturmaktadır. 350 öğretmen adayından 200’ünün cevap kâğıtlarında “f(x) = fonksiyonunun tepe noktasını bulunuz ve grafiğini çiziniz” sorusuna verdikleri cevapların dikkat çekici yanlışlar içerdiği belirlenerek özellikle bu soru incelemeye alınmıştır. Verilerin nitel analiz ile sınıflandırılması sonucu öğrencilerin; fonksiyonlar ve denklem kavramı, tepe noktasını bulma, koordinat sistemi ve grafik çizme konularında kavram yanılgısı olabilecek yanlışlar yaptıkları görülmüş, bunları gidermeye ve oluşmasını önlemeye yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |