Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin, okullarına yönelik beklenti ve memnuniyet düzeyleri, bu iki düzey arasındaki ilişkinin belirlenmesi, beklenti ve memnuniyet düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde tasarlanmıştır. Bulgular, öğrencilerin okullarına yönelik beklenti ve memnuniyet düzeylerinin birbirine yakın ve yüksek olduğunu; erkek öğrencilerin kız öğrencilere oranla daha yüksek beklenti ve memnuniyet düzeyine sahip olduğunu; 6. sınıf öğrencilerinin hem beklenti hem de memnuniyet düzeylerinin 7. ve 8. sınıf öğrencilerine oranla daha yüksek olduğunu göstermektedir. Öğrenciler öğrenim gördükleri okullarından öğretmen, ders, okul içi etkinlikler ve okul çevresi anlamında bazı beklentiler içerisindedirler. Bu beklentilerin karşılanması hem öğrenciler hem de okulun akademik başarısı açısından önem arz etmektedir. Bu durumdan dolayı öğretmenlerin hem okul içi hem de okul dışı etkinliklerde öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaları gereklidir. Ayrıca okul yönetimi, okulun fiziki durumunu öğrencilerin isteklerine cevap verecek şekilde düzenlemelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |