Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2150 - 2161, 01.05.2010

Abstract

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 4, 2150 - 2161, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin, okullarına yönelik beklenti ve memnuniyet düzeyleri, bu iki düzey arasındaki ilişkinin belirlenmesi, beklenti ve memnuniyet düzeylerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, tarama modelinde tasarlanmıştır. Bulgular, öğrencilerin okullarına yönelik beklenti ve memnuniyet düzeylerinin birbirine yakın ve yüksek olduğunu; erkek öğrencilerin kız öğrencilere oranla daha yüksek beklenti ve memnuniyet düzeyine sahip olduğunu; 6. sınıf öğrencilerinin hem beklenti hem de memnuniyet düzeylerinin 7. ve 8. sınıf öğrencilerine oranla daha yüksek olduğunu göstermektedir. Öğrenciler öğrenim gördükleri okullarından öğretmen, ders, okul içi etkinlikler ve okul çevresi anlamında bazı beklentiler içerisindedirler. Bu beklentilerin karşılanması hem öğrenciler hem de okulun akademik başarısı açısından önem arz etmektedir. Bu durumdan dolayı öğretmenlerin hem okul içi hem de okul dışı etkinliklerde öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaları gereklidir. Ayrıca okul yönetimi, okulun fiziki durumunu öğrencilerin isteklerine cevap verecek şekilde düzenlemelidir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Zülfü Demirtaş This is me

Gökhan Kahveci This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 4

Cite

APA Demirtaş, Z., & Kahveci, G. (2010). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Education Sciences, 5(4), 2150-2161.
AMA Demirtaş Z, Kahveci G. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Education Sciences. May 2010;5(4):2150-2161.
Chicago Demirtaş, Zülfü, and Gökhan Kahveci. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”. Education Sciences 5, no. 4 (May 2010): 2150-61.
EndNote Demirtaş Z, Kahveci G (May 1, 2010) İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Education Sciences 5 4 2150–2161.
IEEE Z. Demirtaş and G. Kahveci, “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 4, pp. 2150–2161, 2010.
ISNAD Demirtaş, Zülfü - Kahveci, Gökhan. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”. Education Sciences 5/4 (May 2010), 2150-2161.
JAMA Demirtaş Z, Kahveci G. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Education Sciences. 2010;5:2150–2161.
MLA Demirtaş, Zülfü and Gökhan Kahveci. “İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 4, 2010, pp. 2150-61.
Vancouver Demirtaş Z, Kahveci G. İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME ÖĞRENCİLERİNİN OKULLARINA YÖNELİK BEKLENTİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ. Education Sciences. 2010;5(4):2150-61.