Bu araştırma, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde edindikleri bilimsel bilgiler ile günlük yaşamları arasında ilişki kurabilme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma tarama modeline dayalı olarak desenlenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan “Fen ve Teknolojiyi Günlük Yaşamda Kullanım Anketi” ile Eskişehir il merkezinde yer alan ilköğretim okullarının beşinci sınıf öğrencilerinden 250 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersinde öğrendikleri bilgileri günlük yaşama aktarmada sorun yaşadıklarını ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 4 |