Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 674 - 686, 01.04.2010

Abstract

PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 674 - 686, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, matematik dersinde uygulanan proje tabanlı öğrenmede çoklu zekâ yaklaşımının öğrencilerin matematik dersine karşı tutumları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test–son test kontrol gruplu modelde düzenlenmiş deneysel bir çalışmadır. Bu deneysel çalışma 2006 – 2007 eğitim ve öğretim yılının ikinci döneminde İstanbul ili Fatih ilçesindeki iki ilköğretim okulundan 144 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney gruplarındaki öğrenciler çoklu zekâ alanlarına göre ayrıldıkları gruplarda proje tabanlı öğrenme ile matematiği öğrenirken kontrol grubundaki öğrenciler geleneksel yöntem ile matematiği öğrenmişlerdir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, matematiğe karşı tutum ölçeği ve çoklu zekâ alanları belirleme envanteri kullanılmıştır. Elde edilen veriler belirlenen problemler doğrultusunda değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda matematik dersinde uygulanan proje tabanlı öğrenmede çoklu zekâ yaklaşımının öğrencilerin matematik dersine karşı tutumları üzerinde istatistik açıdan önemli bir etkisinin olmadığı görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mesut Tabuk This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Tabuk, M. (2010). PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences, 5(3), 674-686.
AMA Tabuk M. PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences. April 2010;5(3):674-686.
Chicago Tabuk, Mesut. “PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 674-86.
EndNote Tabuk M (April 1, 2010) PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences 5 3 674–686.
IEEE M. Tabuk, “PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 674–686, 2010.
ISNAD Tabuk, Mesut. “PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 674-686.
JAMA Tabuk M. PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:674–686.
MLA Tabuk, Mesut. “PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 674-86.
Vancouver Tabuk M. PROJE TABANLI ÖĞRENMEDE ÇOKLU ZEKÂ YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİĞE KARŞI TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(3):674-86.