Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 702 - 712, 01.04.2010

Abstract

TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 702 - 712, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, teknoloji destekli lineer cebir öğretiminin öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın modeli ön test-son test kontrol gruplu deney desenidir. Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Eğitimi anabilim dalında öğrenim gören, 44’ü kontrol 41’i deney grubunda olmak üzere 85 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiş ve ölçme aracı olarak Van Hiele testi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde, deney grubunda teknoloji destekli lineer cebir öğretimi, kontrol grubunda geleneksel öğretim yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Bulgulara göre kontrol ve deney grubundaki öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri arasında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Süha Yılmaz This is me

Melih Turgut This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Yılmaz, S., & Turgut, M. (2010). TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Education Sciences, 5(3), 702-712.
AMA Yılmaz S, Turgut M. TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ. NWSA. April 2010;5(3):702-712.
Chicago Yılmaz, Süha, and Melih Turgut. “TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 702-12.
EndNote Yılmaz S, Turgut M (April 1, 2010) TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Education Sciences 5 3 702–712.
IEEE S. Yılmaz and M. Turgut, “TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ”, NWSA, vol. 5, no. 3, pp. 702–712, 2010.
ISNAD Yılmaz, Süha - Turgut, Melih. “TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 702-712.
JAMA Yılmaz S, Turgut M. TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ. NWSA. 2010;5:702–712.
MLA Yılmaz, Süha and Melih Turgut. “TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 702-1.
Vancouver Yılmaz S, Turgut M. TEKNOLOJİ DESTEKLİ LİNEER CEBİR ÖĞRETİMİNİN ÖĞRENCİLERİN GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ. NWSA. 2010;5(3):702-1.