Bu araştırmanın amacı, Problem Çözme Stratejisi Öğretiminin matematiğe yönelik tutumların üzerine etkisini incelemektir. Araştırmanın deseni ön test-son test kontrol gruplu bir deneme modelidir. Araştırma deneklerini, 2005–2006 eğitim-öğretim yılı İzmir ili sınırları içinde, biri Anadolu Lisesi diğeri Normal Lise olmak üzere iki ortaöğretim kurumunda okuyan 32 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Denel işlemler toplam 8 haftada gerçekleştirilmiştir. Deney grubu üzerinde Problem Çözme Stratejisi öğretimi, sesli düşünme yöntemiyle sunulmuştur. Kontrol grubuna ise Problem Çözme Stratejisi Öğretimi yapılmadan ölçekler uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Problem Çözme Strateji Öğretiminin deney gruplarındaki öğrencilerin matematik tutum puanlarında olumlu etkili olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |