Dil içi gerçekliğimizi inşa eden bilgisizlik, önyargı ve yanlış düşünme alışkanlıklarının günümüz toplumunun çatışmalarında göz ardı edilemez bir payı vardır. Bu nedenle bu çatışmaların çözümünde, insan hakları ve demokrasi uygulamalarının yerleşiklik kazanması ne denli önemliyse, bireylerin de bu bilinç içinde eğitilmesi aynı oranda önem taşımaktadır. Eğitim sistemlerinin ideolojik, düşünsel ve kuramsal temellerinin yaşama aktarılmasında, öğretmenler, bu yapılanmanın kuşkusuz en önemli boyutunu oluşturmaktadır. Bu bağlamda, bu çalışma, öğretmen adaylarının birinci sınıf öğrencisi olarak Üniversite öğrenimine başladıkları andaki eleştirel düşünme eğilimleri ile mezun olma aşamasına geldikleri andaki eleştirel düşünme eğilimlerini saptayarak, üniversite öğrenimi sürecinin eleştirel düşünme yeterliliklerinin gelişimini hangi yönde etkilediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |