Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 875 - 891, 01.04.2010

Abstract

DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 875 - 891, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının düşünme becerilerine ilişkin görüşlerini düşünme becerileri programı öncesi ve sonrasında değerlendirmektir. Araştırma grubunu Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalında eğitim alan dördüncü sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır (n=25). Düşünme becerileri eğitim programı, Richard Paul’ün Eleştirel Düşünme Modeline ve Alan Black’in yaratıcı düşünmeye dayalı eğitim uygulamalarına dayalı olarak uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının program öncesi ve sonrası görüşlerini belirlemeye yönelik araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu sorulardan oluşan bir form uygulanmıştır. Araştırma deseni tek gruplu yarı deneysel desendir. Verilerin analizinde nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, düşünme becerileri eğitim programı öğretmen adaylarının zihnin yeniden yapılandırılması, yaşam kontrolüne dayalı görüşlerini, günlük yaşamda düşünmenin rolüne ilişkin farkındalıklarını olumlu derecede etkilediği söylenebilir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Müzeyyen Sevinç This is me

Emel Tok

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Sevinç, M., & Tok, E. (2010). DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Education Sciences, 5(3), 875-891.
AMA Sevinç M, Tok E. DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. NWSA. April 2010;5(3):875-891.
Chicago Sevinç, Müzeyyen, and Emel Tok. “DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 875-91.
EndNote Sevinç M, Tok E (April 1, 2010) DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. Education Sciences 5 3 875–891.
IEEE M. Sevinç and E. Tok, “DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”, NWSA, vol. 5, no. 3, pp. 875–891, 2010.
ISNAD Sevinç, Müzeyyen - Tok, Emel. “DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 875-891.
JAMA Sevinç M, Tok E. DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. NWSA. 2010;5:875–891.
MLA Sevinç, Müzeyyen and Emel Tok. “DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 875-91.
Vancouver Sevinç M, Tok E. DÜŞÜNME BECERİLERİ EĞİTİM PROGRAMININ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DÜŞÜNME BECERİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ. NWSA. 2010;5(3):875-91.