Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 911 - 920, 01.04.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 911 - 920, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel durumlara vermiş oldukları öğretimsel açıklamaların ne yönde olduğunu ve bu açıklamalar ile matematiksel bilgileri arasındaki etkileşimin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Programında okuyan 36 üçüncü sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Öğretmen adaylarına 6 açık uçlu sorudan oluşan bir test uygulanmıştır. Veri analizi öğretmen adaylarının bazı konularda matematiksel bilgilerinin yanlış olduğunu ve matematiksel anlamalarının genelde işlemsel düzeyde olduğunu ve buna bağlı olarak verdikleri öğretimsel açıklamaların da işlemsel düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının genelde kuralları vermeyi öğretimsel açıklama için yeterli gördükleri, bu kuralların neden böyle olduğunu açıklamaya gerek duymadıkları görülmüştür. Matematiksel bilgileri yetersiz olan öğretmen adaylarının açıklamalarında bazen bir kaçış yolu olarak biçimsel hilelere de başvurdukları belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Zülbiye Toluk Uçar This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Uçar, Z. . T. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI. Education Sciences, 5(3), 911-920.
AMA Uçar ZT. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI. Education Sciences. April 2010;5(3):911-920.
Chicago Uçar, Zülbiye Toluk. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 911-20.
EndNote Uçar ZT (April 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI. Education Sciences 5 3 911–920.
IEEE Z. . T. Uçar, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 911–920, 2010.
ISNAD Uçar, Zülbiye Toluk. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 911-920.
JAMA Uçar ZT. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI. Education Sciences. 2010;5:911–920.
MLA Uçar, Zülbiye Toluk. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 911-20.
Vancouver Uçar ZT. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİKSEL BİLGİLERİ VE ÖĞRETİMSEL AÇIKLAMALARI. Education Sciences. 2010;5(3):911-20.