Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1037 - 1055, 01.04.2010

Abstract

MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1037 - 1055, 01.04.2010

Abstract

Mesleki-teknik ortaöğretimde öğretim programları gelişen teknoloji ve iş piyasasının talepleri yönünde değişmek ve yenilenmek zorundadır. Bu amaçla ülkemizde mesleki eğitim veren ortaöğretim kurumlarında modüler öğretim programları uygulanmaya başlanmıştır. Araştırmada mesleki ve teknik liselerde görev yapan meslek dersi öğretmenlerinin uygulanan modüler öğretim programının etkililiğine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada Elazığ il merkezindeki meslek liselerinde görev yapan 120 öğretmene uygulanmakta olan modüler öğretim programına yönelik görüşlerini almak üzere araştırmacılar tarafından geliştirilen bir ölçek uygulanmıştır. Öğretmenler modülleri amaç, içerik, öğrenme–öğretme durumları ile değerlendirme boyutları açısından kısmen etkili bulmuşlardır. Okulların, modüllerde yer alan uygulamaları etkili olarak yerine getirebilmeleri için gerekli fiziki yapı ve donanıma kavuşturulmalıdır. Modüllerin amaç, içerik, eğitim durumları ve ölçme-değerlendirme süreçleri yeniden gözden geçirilmelidir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Nuri Gömleksiz This is me

Pınar Erten This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Gömleksiz, M. N., & Erten, P. (2010). MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(3), 1037-1055.
AMA Gömleksiz MN, Erten P. MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. April 2010;5(3):1037-1055.
Chicago Gömleksiz, Mehmet Nuri, and Pınar Erten. “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1037-55.
EndNote Gömleksiz MN, Erten P (April 1, 2010) MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 3 1037–1055.
IEEE M. N. Gömleksiz and P. Erten, “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”, NWSA, vol. 5, no. 3, pp. 1037–1055, 2010.
ISNAD Gömleksiz, Mehmet Nuri - Erten, Pınar. “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1037-1055.
JAMA Gömleksiz MN, Erten P. MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5:1037–1055.
MLA Gömleksiz, Mehmet Nuri and Pınar Erten. “MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1037-55.
Vancouver Gömleksiz MN, Erten P. MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİMDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ(ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). NWSA. 2010;5(3):1037-55.