Bu çalışmada literatürdeki kuramsal bilgilere dayalı olarak, tek adımlı sözel problemlerin anlamsal yapıları ile ilköğretim 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin doğru işlem tekniğini belirleme becerileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Çalışma grubunu Konya ilinde bulunan ilköğretim okullarının 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından tesadüfi olarak belirlenmiş olan 573 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonuçları, her iki sınıf seviyesinde de öğrencilerin çoğunluğunun tüm anlamsal yapılar için hazırlanmış olan problemlerin çözümlerinde doğru işlem tekniklerini kullanabildiklerini göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |