Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1092 - 1106, 01.04.2010

Abstract

LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1092 - 1106, 01.04.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin biyoloji laboratuarı sınıf çevresine ilişkin algılarını incelemektir. Araştırmaya toplam 465 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmada biyoloji laboratuarı sınıf çevresi ölçeği ve Kolb öğrenme stili envanteri kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlemesinde bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA ve eta-kare etki büyüklüğü korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin biyoloji laboratuarı sınıf çevresine yönelik algıları orta düzeyde çıkarken, algılarının en düşük açık uçluluk boyutunda olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin algılarının cinsiyete göre sadece bütünleşme boyutunda kız öğrenciler yönünde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin algılarının öğrenme stillerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği anlaşılmaktadır. Ayrıca elde edilen sonuçlara göre; cinsiyet ve öğrenme stillerine ilişkin etki büyüklüğü değerlerinin büyük düzeyde olduğu belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Gülay Ekici This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Ekici, G. (2010). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(3), 1092-1106.
AMA Ekici G. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ. Education Sciences. April 2010;5(3):1092-1106.
Chicago Ekici, Gülay. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1092-1106.
EndNote Ekici G (April 1, 2010) LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ. Education Sciences 5 3 1092–1106.
IEEE G. Ekici, “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1092–1106, 2010.
ISNAD Ekici, Gülay. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1092-1106.
JAMA Ekici G. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5:1092–1106.
MLA Ekici, Gülay. “LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1092-06.
Vancouver Ekici G. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİYOLOJİ LABORATUARI SINIF ÇEVRESİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ. Education Sciences. 2010;5(3):1092-106.