Geometri eğitimi ile öğrenciler, geometrik şekiller, bunların özellikleri ve aralarındaki ilişkileri etkili biçimde kullanmayı öğrenmektedirler. Öğrenciler alanlar konusunu ilköğretim seviyesinde öğrenmeye başlarlar. Verilen şekillerin alanlarını öğrenciler öğrendikleri geometrik şekillerin özelliklerini kullanarak bulurlar. Bunun için öğretmenler, konuların anlatımında izometrik kâğıtlar gibi yardımcı materyaller kullanırlar. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin, verilen şekillerin alanlarını bulmayı ne derece ve nasıl anladıklarını belirlemektir. Ayrıca alanlar konusunda öğrencilerin soyut düşünme süreçlerinin nasıl olduğunu belirlemektir. Bu çalışma nitel özelliğe sahip olup bir durum çalışmasıdır. Kars ili merkezinde bulunan devlet okulunda bir dördüncü sınıf (31 öğrenci) durum olarak seçilmiştir. Bu sınıftaki öğrencilere açık uçlu sorulardan oluşan bir soru kâğıdı ve yarı yapılandırılmış bir görüşme formu uygulanmıştır. Öğrencilerin cevaba gidişteki süreçleri analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |