Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1119 - 1125, 01.04.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1119 - 1125, 01.04.2010

Abstract

Matematik öğretimini geliştirmek ve dolayısıyla da öğrencilerin matematiksel konulara karşı olumlu tutumlar geliştirilmesini sağlamak son yıllarda çok fazla önem kazanmaktadır. Bu açıdan ilköğretimin ilk basamağında görev yapacak öğretmenlerinin matematik öğretimi hakkındaki inançları önemlidir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencilerinin matematik öğretimine yönelik öz yeterlilik inançlarını ve bu inançlarının arkasındaki nedenleri belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay çalışması şeklinde bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2009-2010 akademik yılında Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ana bilim dalında eğitimine devam etmekte olan 10 son sınıf öğrencisi oluşmaktadır. Veri toplamak için araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formundan yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Tugba Yalcin This is me

Mehmet Fatih Öçal This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Yalcin, T., & Öçal, M. F. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Education Sciences, 5(3), 1119-1125.
AMA Yalcin T, Öçal MF. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Education Sciences. April 2010;5(3):1119-1125.
Chicago Yalcin, Tugba, and Mehmet Fatih Öçal. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1119-25.
EndNote Yalcin T, Öçal MF (April 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Education Sciences 5 3 1119–1125.
IEEE T. Yalcin and M. F. Öçal, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1119–1125, 2010.
ISNAD Yalcin, Tugba - Öçal, Mehmet Fatih. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1119-1125.
JAMA Yalcin T, Öçal MF. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Education Sciences. 2010;5:1119–1125.
MLA Yalcin, Tugba and Mehmet Fatih Öçal. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1119-25.
Vancouver Yalcin T, Öçal MF. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK İNANÇLARI: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Education Sciences. 2010;5(3):1119-25.