Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1126 - 1140, 01.04.2010

Abstract

YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1126 - 1140, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama temelli grup rehberliğinin ve bilişsel-davranışçı teknikler kullanılarak yapılan grupla psikolojik danışmanın ergenlerin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Araştırmada öntest ve sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubu Niğde’de bir İlköğretim okulunda 8.sınıfa devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada veriler Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri ile toplanmıştır. Durumluk-Sürekli Kaygı Envanterinden yüksek puan alan ve gönüllü olan öğrenciler birinci deney (10), ikinci deney (7), ve kontrol grubuna (10) yansız olarak atanmıştır. Sonuç olarak, bilişsel-davranışçı teknikler kullanılarak yapılan grupla psikolojik danışmanın ve yaratıcı drama temelli grup rehberliğinin durumluk kaygıyı azaltmada etkili olduğu, sürekli kaygıyı azaltmada etkili olmadığı bulunmuştur. İki uygulama arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ayhan Dikici This is me

Yasemin Yavuzer This is me

Rezzan Gündoğdu This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Dikici, A., Yavuzer, Y., & Gündoğdu, R. (2010). YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ. Education Sciences, 5(3), 1126-1140.
AMA Dikici A, Yavuzer Y, Gündoğdu R. YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ. Education Sciences. April 2010;5(3):1126-1140.
Chicago Dikici, Ayhan, Yasemin Yavuzer, and Rezzan Gündoğdu. “YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1126-40.
EndNote Dikici A, Yavuzer Y, Gündoğdu R (April 1, 2010) YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ. Education Sciences 5 3 1126–1140.
IEEE A. Dikici, Y. Yavuzer, and R. Gündoğdu, “YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1126–1140, 2010.
ISNAD Dikici, Ayhan et al. “YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1126-1140.
JAMA Dikici A, Yavuzer Y, Gündoğdu R. YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ. Education Sciences. 2010;5:1126–1140.
MLA Dikici, Ayhan et al. “YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1126-40.
Vancouver Dikici A, Yavuzer Y, Gündoğdu R. YARATICI DRAMA TEMELLİ GRUP REHBERLİĞİ VE BİLİŞSEL-DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMANIN ERGENLERİN KAYGI DÜZEYLERİNE ETKİLERİ. Education Sciences. 2010;5(3):1126-40.