Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1141 - 1155, 01.04.2010

Abstract

SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1141 - 1155, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğrencilerde gözlenen istenmeyen davranışlara müdahale biçimlerinin, Sınıf Yönetimi dersini alıp almamalarına göre anlamlı şekilde farklılık gösterip göstermediğini bulmaktır. Araştırma, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programının ikinci ve üçüncü sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 234 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarına araştırmacılar tarafından geliştirilen bir veri toplama aracı uygulanmıştır. Sonuçlar, sınıf öğretmeni adaylarının öğrencilerde gözlenen istenmeyen davranışlara müdahale biçimlerinin, Sınıf Yönetimi dersini alıp almamalarına göre istatistiksel açıdan anlamlı şekilde farklılaştığını göstermiştir. Buna göre, genel olarak Sınıf Yönetimi dersini alan sınıf öğretmeni adaylarının, bu dersi almayanlara göre istenmeyen öğrenci davranışlarına karşı daha çok demokratik müdahale biçimlerini tercih ettikleri; geleneksel/otoriter ve ilgisiz/pasif müdahale biçimlerini ise bu dersi henüz almamış olan öğretmen adaylarına göre daha az tercih ettikleri bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Cemalettin İpek This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA İpek, C. (2010). SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences, 5(3), 1141-1155.
AMA İpek C. SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences. April 2010;5(3):1141-1155.
Chicago İpek, Cemalettin. “SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1141-55.
EndNote İpek C (April 1, 2010) SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences 5 3 1141–1155.
IEEE C. İpek, “SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1141–1155, 2010.
ISNAD İpek, Cemalettin. “SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1141-1155.
JAMA İpek C. SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:1141–1155.
MLA İpek, Cemalettin. “SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1141-55.
Vancouver İpek C. SINIF YÖNETİMİ DERSİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA MÜDAHALE BİÇİMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(3):1141-55.