2004 ilköğretim programının en dikkat çekici farkı, ilk okuma yazma öğretimi için önerilen yöntem ile yazı için önerilen biçimdir. Programın uygulayıcılarının program hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olması, programın uygulanabilirliği açısından oldukça önemlidir. Bu amaçla öğretmenler hizmet içi eğitim almaktadırlar. Bu durumu tespit etmeye yönelik olarak bu araştırma desenleniştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı, sınıf öğretmenliği dördüncü sınıf öğrencilerinin ilköğretim programını tanıma düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, seçilen üç üniversite ve bu üç üniversitenin eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği bölümü son sınıf öğrencileridir. Öğrencilerin 2004 ilköğretim programını tanıma düzeylerini tespit edebilmek amacıyla araştırma anketi geliştirilmiş. Öğrenci anketinden elde edilen verilerin değerlendirilmesinde frekans (f) ve yüzde (%) hesaplanmıştır. İki süreksiz değişken arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı ki kare testi ile incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |