Bu araştırmanın amacı okul-aile iletişimi konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri doğrultusunda mevcut durumu betimlemek ve okul-aile işbirliğinin sağlanmasına yönelik çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırma örneklemi Şanlıurfa ili Halfeti ilçesinde görev 120 öğretmen ve 20 yöneticiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Çelik [3] tarafından geliştirilen öğretmen anketi ve araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Anketin güvenilirliği belirlemek için bakılan Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.94 olarak bulunmuştur. Verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, nicel verilerin analizinde SPSS 15.0 paket programı, nitel verilerin analizinde ise Nvivo 8 programı kullanılmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin okul-aile işbirliğine ilişkin görüşleri arasında cinsiyet, yaş, statü, branş, kıdem ve sınıf mevcudu değişkenleri bakımından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yönetici, öğretmen ve velilerle yapılan görüşmelerde sorunların çözümlerine yönelik birçok ortak görüşlerin bulunduğu ancak işlevsel hale getirilmesinde her iki tarafında yönlendirme beklediği bu yüzden sorunların devam ettiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |