Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1190 - 1196, 01.04.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1190 - 1196, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, farklı üniversitelerde öğrenim gören sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının matematiğe karşı öz-yeterlik algılarını incelemektir. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir nitelik taşımaktadır. Araştırmanın örneklemini, Ankara, Bolu ve Kütahya illerinde bulunan üç farklı devlet üniversitesinin sınıf öğretmenliği programında okuyan toplam 149 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler öğretmen adaylarından 2009–2010 eğitim-öğretim yılının bahar dönemimde toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Umay (2001) tarafından geliştirilen “Matematiğe Karşı Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler nicel veri analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının matematiğe karşı öz-yeterlik algıları cinsiyet ve öğrenim görülen üniversite değişkenleri göz önünde bulundurularak ortaya konmuştur. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının matematiğe karşı öz-yeterlik algılarında cinsiyetler arasında anlamlı bir fark bulunmazken, öğrenim görülen üniversiteye göre anlamlı farklar bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mutlu Pişkin

Soner Durmus This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Pişkin, M., & Durmus, S. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Education Sciences, 5(3), 1190-1196.
AMA Pişkin M, Durmus S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Education Sciences. April 2010;5(3):1190-1196.
Chicago Pişkin, Mutlu, and Soner Durmus. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1190-96.
EndNote Pişkin M, Durmus S (April 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Education Sciences 5 3 1190–1196.
IEEE M. Pişkin and S. Durmus, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1190–1196, 2010.
ISNAD Pişkin, Mutlu - Durmus, Soner. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1190-1196.
JAMA Pişkin M, Durmus S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Education Sciences. 2010;5:1190–1196.
MLA Pişkin, Mutlu and Soner Durmus. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1190-6.
Vancouver Pişkin M, Durmus S. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİĞE KARŞI ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Education Sciences. 2010;5(3):1190-6.