Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1197 - 1212, 01.04.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1197 - 1212, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırma, sınıf öğretmenliği anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin (aday öğretmenlerin) sosyal beceri ve empati düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, AEÜ Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören üç şubedeki toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, “Kendini Değerlendirme Envanteri” ve “Empati Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler üzerinde aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklem ve bağımlı örneklem t testleri, anova ve LSD testleri yapılmıştır. Araştırma sonunda; aday öğretmenlerin sosyal beceri ve empati düzeylerinin orta seviyede olduğu; kız aday öğretmenlerin erkeklere göre sosyal beceride daha iyi, empatik davranmada ise benzer düzeyde oldukları; annelerin eğitim düzeylerinin aday öğretmenler üzerinde babaların eğitim düzeyine göre daha etkili olduğu; ayrıca sosyal beceri düzeyleri ile empati düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif ilişkilerin bulunduğu belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Cengiz Sahin This is me

Rüştü Yeşil This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Sahin, C., & Yeşil, R. (2010). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(3), 1197-1212.
AMA Sahin C, Yeşil R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. April 2010;5(3):1197-1212.
Chicago Sahin, Cengiz, and Rüştü Yeşil. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1197-1212.
EndNote Sahin C, Yeşil R (April 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 3 1197–1212.
IEEE C. Sahin and R. Yeşil, “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1197–1212, 2010.
ISNAD Sahin, Cengiz - Yeşil, Rüştü. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1197-1212.
JAMA Sahin C, Yeşil R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. 2010;5:1197–1212.
MLA Sahin, Cengiz and Rüştü Yeşil. “SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1197-12.
Vancouver Sahin C, Yeşil R. SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAY ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL BECERİ VE EMPATİK EĞİLİM DÜZEYLERİ (AEÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. 2010;5(3):1197-212.