Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının öğretme stillerini belirlemek ve bu öğretme stillerinin araştırmacı tarafından belirlenen değişkenler ile karşılaştırılmasıdır. Bu çalışma için belirlenen örneklem grubu Pamukkale Üniversitesi’nin lisans düzeyinde eğitim veren fakültelerdir. Araştırmanın örneklemini, evrende bulunan 425 öğretim elemanı arasından 241 öğretim elemanı oluşturmuştur. Bu araştırmada Grasha-Reichmann tarafından hazırlanan Öğretme Stili Ölçeği (1994) kullanılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öğretme stilleri ile cinsiyet, yaş, çalıştığı fakülte, verilen derslerin alanı değişkenlerinde anlamlı farklar bulunmuştur. Bu anlamlı farkların sebebinin fakültelerde verilen derslerin içeriğine göre şekillenmesi olarak yorumlanmıştır. Böylece öğretim elemanları kendi öğretme stillerinin özelliklerini, anlattıkları dersin işleyişine yansıttıklarında daha etkili ve verimli bir öğretim gerçekleştirmiş olacaklardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |