Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1243 - 1258, 01.04.2010

Abstract

İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1243 - 1258, 01.04.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde drama tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin matematik dersi temel becerilerine katkısına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada, anket sonuçları ile ilgili ek kontrol sorularında görüşme tekniği kullanılmıştır. Örneklem ise random yoluyla seçilen yedi öğretmenden oluşmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır Araştırma da ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir; Araştırma kapsamında bulunan problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütme becerilerine drama tekniğinin katkısına öğretmenlerin katıldıkları, sınıf öğretmenleri matematik dersinde drama tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin problem çözme becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Kesinlikle Katılıyorum’ düzeyinde, iletişim becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Katılıyorum’ düzeyinde, ilişkilendirme becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Katılıyorum’ düzeyinde, akıl yürütme becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Kesinlikle Katılıyorum’ düzeyinde belirttikleri saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mehmet Yıldızlar This is me

Filiz Taş Parlak This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Yıldızlar, M., & Parlak, F. . T. (2010). İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 5(3), 1243-1258.
AMA Yıldızlar M, Parlak FT. İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. April 2010;5(3):1243-1258.
Chicago Yıldızlar, Mehmet, and Filiz Taş Parlak. “İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1243-58.
EndNote Yıldızlar M, Parlak FT (April 1, 2010) İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 5 3 1243–1258.
IEEE M. Yıldızlar and F. . T. Parlak, “İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, vol. 5, no. 3, pp. 1243–1258, 2010.
ISNAD Yıldızlar, Mehmet - Parlak, Filiz Taş. “İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1243-1258.
JAMA Yıldızlar M, Parlak FT. İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5:1243–1258.
MLA Yıldızlar, Mehmet and Filiz Taş Parlak. “İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1243-58.
Vancouver Yıldızlar M, Parlak FT. İLKÖĞRETİM 1-5. SINIFLAR MATEMATİK DERSİ TEMEL BECERİLERİNE DRAMA TEKNİĞİNİN KATKISINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5(3):1243-58.