Bu araştırmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde drama tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin matematik dersi temel becerilerine katkısına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada, anket sonuçları ile ilgili ek kontrol sorularında görüşme tekniği kullanılmıştır. Örneklem ise random yoluyla seçilen yedi öğretmenden oluşmuştur. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır Araştırma da ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir; Araştırma kapsamında bulunan problem çözme, iletişim, ilişkilendirme ve akıl yürütme becerilerine drama tekniğinin katkısına öğretmenlerin katıldıkları, sınıf öğretmenleri matematik dersinde drama tekniğinin kullanılmasının öğrencilerin problem çözme becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Kesinlikle Katılıyorum’ düzeyinde, iletişim becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Katılıyorum’ düzeyinde, ilişkilendirme becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Katılıyorum’ düzeyinde, akıl yürütme becerisine katkısına ilişkin görüşlerini ‘Kesinlikle Katılıyorum’ düzeyinde belirttikleri saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |