Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında gerçekleştirdikleri etkinlikleri akranlarının da değerlendirme yapabilmesi amacıyla geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada “Öğretmenlik Uygulaması Dersi Öğretmen Adayı Akran Değerlendirme Ölçeği” geliştirilerek, ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları yapılmıştır. Ölçme aracı geliştirme çalışmalarında sırasıyla; madde havuzu oluşturma, geçerlilik çalışmaları için uzman görüşü alma ve açımlayıcı faktör analizi; güvenirlilik çalışmalarında ise iç tutarlılık katsayısı işlemleri uygulanmıştır. Araştırmaya Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 368 öğretmen adayı katılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |