2005-2006 öğretim yılında uygulanmaya başlanan Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı eğitim ortamlarının, araştıran-sorgulayan, eleştirel düşünebilen bireylerin yetişmesine olanak sağlayacak şekilde düzenlenmesinin gereğine ve öğrencilerin zihinsel ve bedensel olarak aktif bir şekilde öğrenmesinin önemine vurgu yapmaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, öğretmen adaylarına ve öğretmenlere örnek olması amacıyla 5. sınıf “maddenin ayırt edici özelliği - yoğunluk” konusunda bilimsel sorgulamaya dayalı öğretim yöntemini destekleyen 5E modeli ile bir laboratuar etkinliği hazırlanarak 2008-2009 öğretim yılında 29 ilköğretim 5. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Geliştirilen bu laboratuvar etkinliğinde, öğrencilerin bulundukları sınıf düzeyleri dikkate alınarak, “yapılandırılmış sorgulama düzeyinde” etkinlikler düzenlenmiştir. Bu laboratuar etkinliğin sonunda bilimsel sorgulamaya dayalı laboratuar etkinliklerinin konunun kavranmasında ve fen ve teknoloji dersine karşı olumlu tutum geliştirilmesinde etkili olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |