Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1328 - 1342, 01.04.2010

Abstract

YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1328 - 1342, 01.04.2010

Abstract

Yatılı Bölge İlköğretim Okulları (YIBO),sosyo-ekonomik durumları düşük ailelerden gelen öğrencilerin öğrenim gördüğü okullardır. Çocukların ailelerinden uzakta olması ve yatılı olması durumu bu okullarda disiplin sorunlarının daha önemli bir hale gelmesine yol açmaktadır. Bu araştırma, YİBO sınıflarında yaşanan disiplin sorunlarını; bunların nedenlerini; ve bu sorunların üstesinden gelebilmek için başvurulan yaklaşımları ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Elazığ ilinde bulunan toplam dokuz YİBO araştırma kapsamına alınmış, her okuldan bir öğretmen, bir rehber öğretmen ve bir yönetici olmak üzere, toplam 27 eğitimci bu araştırmada çalışma grubunu oluşturmuştur. Denek görüşleri yarı yapılandırılmış sorular eşliğinde, görüşme yöntemi ile alınmıştır. Sorulara verilen yanıtlar, dikkatli bir incelemeye tabi tutulmuş, betimsel ve içerik analizi teknikleri ile temalar belirlenerek, frekans değerleri hesap edilmiştir. Ulaşılan bulgular, öğrencilerin birtakım disiplin bozucu davranışlar gösterdiklerini ve disiplin sorunlarıyla ilgilenmede birtakım noksanların olduğunu göstermiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fatma Özmen This is me

Tuba Tonbul This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Özmen, F., & Tonbul, T. (2010). YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences, 5(3), 1328-1342.
AMA Özmen F, Tonbul T. YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. April 2010;5(3):1328-1342.
Chicago Özmen, Fatma, and Tuba Tonbul. “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1328-42.
EndNote Özmen F, Tonbul T (April 1, 2010) YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences 5 3 1328–1342.
IEEE F. Özmen and T. Tonbul, “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1328–1342, 2010.
ISNAD Özmen, Fatma - Tonbul, Tuba. “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1328-1342.
JAMA Özmen F, Tonbul T. YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. 2010;5:1328–1342.
MLA Özmen, Fatma and Tuba Tonbul. “YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ)”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1328-42.
Vancouver Özmen F, Tonbul T. YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULLARI (YİBO) SINIFLARINDA DİSİPLİN SORUNLARI VE BAŞ ETME YOLLARI (ELAZIĞ İLİ ÖRNEĞİ). Education Sciences. 2010;5(3):1328-42.