Sürekli değişen çevresel koşullar, örgütleri planlı bir değişime ve gelişmeye zorlamaktadır. İlköğretim okullarında; paylaşımcı ve iş birliğine dayılı bir yönetim anlayışıyla, eğitim ve öğretimin niteliğini artırmak, okulun fizikî ve insan kaynaklarını geliştirmek, öğrenci merkezli eğitim yapmak, eğitimde plânlı ve sürekli gelişim amacıyla "Okul Gelişim Yönetim Ekibi (OGYE)"nin oluşturulması yasal bir zorunluluktur. Bu çalışma OGYE konusunda öğretmen ve yönetici algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada tarama türü bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılar OGYE çalışmalarını yüksek derecede benimserlerken, bütçe ve denetim boyutlarının gerçekleştirilmesine orta derecede katılmaktadırlar. Hizmetiçi eğitime katılmış olma, katılımcıların OGYE çalışmalarının değerlendirilmesine olumlu yönde anlamlı farklılık oluşturmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |