Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1343 - 1355, 01.04.2010

Abstract

KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1343 - 1355, 01.04.2010

Abstract

Sürekli değişen çevresel koşullar, örgütleri planlı bir değişime ve gelişmeye zorlamaktadır. İlköğretim okullarında; paylaşımcı ve iş birliğine dayılı bir yönetim anlayışıyla, eğitim ve öğretimin niteliğini artırmak, okulun fizikî ve insan kaynaklarını geliştirmek, öğrenci merkezli eğitim yapmak, eğitimde plânlı ve sürekli gelişim amacıyla "Okul Gelişim Yönetim Ekibi (OGYE)"nin oluşturulması yasal bir zorunluluktur. Bu çalışma OGYE konusunda öğretmen ve yönetici algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada tarama türü bir yöntem kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılar OGYE çalışmalarını yüksek derecede benimserlerken, bütçe ve denetim boyutlarının gerçekleştirilmesine orta derecede katılmaktadırlar. Hizmetiçi eğitime katılmış olma, katılımcıların OGYE çalışmalarının değerlendirilmesine olumlu yönde anlamlı farklılık oluşturmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

İ.bakır Arabacı This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Arabacı, İ. (2010). KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 5(3), 1343-1355.
AMA Arabacı İ. KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. April 2010;5(3):1343-1355.
Chicago Arabacı, İ.bakır. “KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1343-55.
EndNote Arabacı İ (April 1, 2010) KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 5 3 1343–1355.
IEEE İ. Arabacı, “KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1343–1355, 2010.
ISNAD Arabacı, İ.bakır. “KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1343-1355.
JAMA Arabacı İ. KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2010;5:1343–1355.
MLA Arabacı, İ.bakır. “KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1343-55.
Vancouver Arabacı İ. KALİTE GELİŞTİRME ARACI OLARAK OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİPLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2010;5(3):1343-55.