Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1370 - 1381, 01.04.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1370 - 1381, 01.04.2010

Abstract

Bu çalışmada, Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretimi I ve II derslerindeki akademik başarıları ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Anabilim Dalı 4. sınıfında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, “Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır (Pintrich vd.1991:11). Ölçekten elde edilen sonuçlar ile öğretmen adaylarının Matematik Öğretimi I ve II derslerinden aldıkları başarı puanları SPSS paket programı kullanılarak karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonuçları; öğretmen adaylarının öz düzenleme becerileri ve güdülenme düzeylerinin akademik başarıları, cinsiyetleri ve öğrenme ortamına göre farklılık gösterdiğini ortaya koymaktadır. Buna göre öğrencilerin güdülenme düzeylerini ve Matematik Öğretimi derslerindeki akademik başarılarını artırmak için öğrenme ortamında ve öğretim yöntemlerinde yeni yaklaşımlara yer verilmesi, açık strateji eğitimi ve özellikle öz düzenleyici öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler düzenlenmesi önerilebilir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Seher Mandaci Şahin This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Şahin, S. . M. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences, 5(3), 1370-1381.
AMA Şahin SM. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences. April 2010;5(3):1370-1381.
Chicago Şahin, Seher Mandaci. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1370-81.
EndNote Şahin SM (April 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences 5 3 1370–1381.
IEEE S. . M. Şahin, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1370–1381, 2010.
ISNAD Şahin, Seher Mandaci. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1370-1381.
JAMA Şahin SM. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences. 2010;5:1370–1381.
MLA Şahin, Seher Mandaci. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1370-81.
Vancouver Şahin SM. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİ DERSLERİNDEKİ AKADEMİK BAŞARILARI İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences. 2010;5(3):1370-81.