Bu çalışma, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunları sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak belirlemek amacıyla genel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler; alanyazın taraması, öğretmenlerin yazılı görüşleri ve bunların düzenlenmesinden oluşturulan, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan beşli likert tipi bir anketle toplanmıştır. Çalışmada, 40 öğretmenden ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları yazılı olarak ve 103 öğretmenden anket yoluyla veriler toplanmıştır. Sınıf öğretmenleri ankette yer alan tüm maddelere yüksek oranda katıldıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri; sınıfların kalabalık olması, ailelerin çocuklarına destek olma konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması, görsel-işitsel araçların yetersiz olması, ders kitabının özel yayınevi kaynakları ile desteklenmesi ihtiyacını önemli sorunlar olarak görmüşlerdir. Çalışmada; okulöncesi eğitimin yaygınlaştırılması, sınıf mevcutlarının kabul edilebilir düzeyde olması ve ailelerin çocuklarına destek olma noktasında bilgilendirilmesi gibi öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |