Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1382 - 1394, 01.04.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1382 - 1394, 01.04.2010

Abstract

Bu çalışma, ilk okuma yazma öğretimi sürecinde karşılaşılan sorunları sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak belirlemek amacıyla genel tarama modeliyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veriler; alanyazın taraması, öğretmenlerin yazılı görüşleri ve bunların düzenlenmesinden oluşturulan, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan beşli likert tipi bir anketle toplanmıştır. Çalışmada, 40 öğretmenden ilk okuma yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları yazılı olarak ve 103 öğretmenden anket yoluyla veriler toplanmıştır. Sınıf öğretmenleri ankette yer alan tüm maddelere yüksek oranda katıldıklarını belirtmişlerdir. Sınıf öğretmenleri; sınıfların kalabalık olması, ailelerin çocuklarına destek olma konusunda yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması, görsel-işitsel araçların yetersiz olması, ders kitabının özel yayınevi kaynakları ile desteklenmesi ihtiyacını önemli sorunlar olarak görmüşlerdir. Çalışmada; okulöncesi eğitimin yaygınlaştırılması, sınıf mevcutlarının kabul edilebilir düzeyde olması ve ailelerin çocuklarına destek olma noktasında bilgilendirilmesi gibi öneriler geliştirilmiştir.  

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Abdullah Adıgüzel This is me

Mehmet Fatih Karacabey This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Adıgüzel, A., & Karacabey, M. F. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Education Sciences, 5(3), 1382-1394.
AMA Adıgüzel A, Karacabey MF. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Education Sciences. April 2010;5(3):1382-1394.
Chicago Adıgüzel, Abdullah, and Mehmet Fatih Karacabey. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1382-94.
EndNote Adıgüzel A, Karacabey MF (April 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Education Sciences 5 3 1382–1394.
IEEE A. Adıgüzel and M. F. Karacabey, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”, Education Sciences, vol. 5, no. 3, pp. 1382–1394, 2010.
ISNAD Adıgüzel, Abdullah - Karacabey, Mehmet Fatih. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1382-1394.
JAMA Adıgüzel A, Karacabey MF. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Education Sciences. 2010;5:1382–1394.
MLA Adıgüzel, Abdullah and Mehmet Fatih Karacabey. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1382-94.
Vancouver Adıgüzel A, Karacabey MF. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLK OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR. Education Sciences. 2010;5(3):1382-94.