Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1395 - 1404, 01.04.2010

Abstract

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1395 - 1404, 01.04.2010

Abstract

Bu çalışmada, öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve epistemolojik inançları, cinsiyet, mezun olunan lise türü, branşı ve bölüm gibi değişkenler açısından incelenmiştir. İnançlar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerine devam etmekte olan dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve epistemolojik inançlarına ilişkin toplanan veriler, betimsel istatistikler, t testi ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler göstermiştir ki öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlilik inancı, kullanılan ölçeğe göre güçlüdür. Epistemolojik inanç açısından ise öğrenmenin çabaya bağlı olduğu inanç boyutu öğretmen adaylarının en olgunlaşmamış olduğu, tek doğrunun var olduğu inanç boyutunda ise daha olgunlaşmış oldukları görülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Aysun Gürol This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Gürol, A. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Education Sciences, 5(3), 1395-1404.
AMA Gürol A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. NWSA. April 2010;5(3):1395-1404.
Chicago Gürol, Aysun. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1395-1404.
EndNote Gürol A (April 1, 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Education Sciences 5 3 1395–1404.
IEEE A. Gürol, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”, NWSA, vol. 5, no. 3, pp. 1395–1404, 2010.
ISNAD Gürol, Aysun. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1395-1404.
JAMA Gürol A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. NWSA. 2010;5:1395–1404.
MLA Gürol, Aysun. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1395-04.
Vancouver Gürol A. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZ YETERLİK İNANÇLARI VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARI ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. NWSA. 2010;5(3):1395-404.