Bu çalışmada, öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve epistemolojik inançları, cinsiyet, mezun olunan lise türü, branşı ve bölüm gibi değişkenler açısından incelenmiştir. İnançlar arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Çalışmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesinin çeşitli bölümlerine devam etmekte olan dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının öz yeterlilik inançları ve epistemolojik inançlarına ilişkin toplanan veriler, betimsel istatistikler, t testi ve Pearson korelasyon katsayısı kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler göstermiştir ki öğretmen adaylarının öğretmen öz yeterlilik inancı, kullanılan ölçeğe göre güçlüdür. Epistemolojik inanç açısından ise öğrenmenin çabaya bağlı olduğu inanç boyutu öğretmen adaylarının en olgunlaşmamış olduğu, tek doğrunun var olduğu inanç boyutunda ise daha olgunlaşmış oldukları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 3 |