Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1405 - 1420, 01.04.2010

Abstract

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 3, 1405 - 1420, 01.04.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği programında okuyan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin, fakültelerinde yapılan ve kendi ders başarılarını belirleyen sınavlara ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma nitel yönteme dayalı olup çalışma grubunu Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği programının 3. ve 4. sınıfında okuyan toplam 91 öğretmen adayı öğrenciden akademik başarı ortalamaları dikkate alınarak sıralanmış, üst, orta ve alt puan diliminden seçilmiş 3 sınıftan 17 ve 4. sınıftan 21 olmak üzere ölçme dersi almış 38 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada dört açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu kullanılmış, ayrıntılı bilgi edinmek için gerekli durumlarda alternatif sorular (sondalar) işe koşulmuştur. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış mülakat yöntemiyle toplanılmış ve görüşmelerde sesli kayıt alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde “betimsel analiz tekniği” kullanılmıştır. Katılımcıların kimlikleri gizli tutulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulardan ulaşılan sonuçlara göre, öğrencilerin her bir alt boyutla ilgili hem olumlu hem de olumsuz görüşlere sahip oldukları gözlenmiştir. Öğrencilerin her dört boyut için daha çok olumsuz görüşlere sahip oldukları saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ömer Kutlu This is me

Mümine Güher Özercan This is me

Publication Date April 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Kutlu, Ö., & Özercan, M. G. (2010). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 5(3), 1405-1420.
AMA Kutlu Ö, Özercan MG. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. April 2010;5(3):1405-1420.
Chicago Kutlu, Ömer, and Mümine Güher Özercan. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5, no. 3 (April 2010): 1405-20.
EndNote Kutlu Ö, Özercan MG (April 1, 2010) SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 5 3 1405–1420.
IEEE Ö. Kutlu and M. G. Özercan, “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, vol. 5, no. 3, pp. 1405–1420, 2010.
ISNAD Kutlu, Ömer - Özercan, Mümine Güher. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5/3 (April 2010), 1405-1420.
JAMA Kutlu Ö, Özercan MG. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5:1405–1420.
MLA Kutlu, Ömer and Mümine Güher Özercan. “SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 3, 2010, pp. 1405-20.
Vancouver Kutlu Ö, Özercan MG. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYI ÖĞRENCİLERİN DERS SINAVLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5(3):1405-20.