Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 629 - 645, 01.03.2010

Abstract

SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 629 - 645, 01.03.2010

Abstract

Bu çalışmanın amacı ilköğretim 7. sınıf matematik dersi silindir konusunda çoklu zekâ kuramına göre geliştirilen ve uygulanan etkinlikler hakkında öğrenci görüşlerini incelemektir. Çalışma grubu 42 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Öğrenci görüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve dört alt boyutta toplam 25 maddeden oluşan bir ölçme aracı ile toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin etkinliklerle ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla, 9 açık uçlu sorunun ve geliştirilen 11 etkinlikle ilgili bir tercih listesinin yer aldığı bir soru formu kullanılmıştır. Öğrenci görüşlerine dayalı olarak çalışmanın sonucunda öğrencilerin etkinliklerden hoşlandıkları, etkinlikler sayesinde öğrenme ortamına aktif olarak katıldıkları, arkadaşları ile sosyal bir öğrenme gerçekleştirdikleri ve etkinliklerde günlük hayatla ilişkilendirilme yapılmasından memnuniyet duydukları görülmüştür. Ayrıca geliştirilen etkinliklerin, ilköğretim matematik dersinin genel amaçlarının ve konunun kazanımlarının gerçekleşmesine ve farklı zeka alanlarının gelişimine katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hakan Çatlıoglu This is me

Tamer Kutluca This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Çatlıoglu, H., & Kutluca, T. (2010). SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences, 5(2), 629-645.
AMA Çatlıoglu H, Kutluca T. SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. March 2010;5(2):629-645.
Chicago Çatlıoglu, Hakan, and Tamer Kutluca. “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5, no. 2 (March 2010): 629-45.
EndNote Çatlıoglu H, Kutluca T (March 1, 2010) SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Education Sciences 5 2 629–645.
IEEE H. Çatlıoglu and T. Kutluca, “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, NWSA, vol. 5, no. 2, pp. 629–645, 2010.
ISNAD Çatlıoglu, Hakan - Kutluca, Tamer. “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences 5/2 (March 2010), 629-645.
JAMA Çatlıoglu H, Kutluca T. SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5:629–645.
MLA Çatlıoglu, Hakan and Tamer Kutluca. “SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 2, 2010, pp. 629-45.
Vancouver Çatlıoglu H, Kutluca T. SİLİNDİR KONUSUNDA ÇOKLU ZEKÂ KURAMINA GÖRE GELİŞTİRİLEN ETKİNLİKLERE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. NWSA. 2010;5(2):629-45.