Akıllı sınıflar, eğitim teknolojisi dünyasında son on yıl içerisinde büyük gelişme gösteren yeni bir kavramdır. Uzaktan eğitim sistemleri içerisinde değerlendirilen bu kavrama ilişkin kavram yanılgıları, içeriğinde ne tür donanımsal bir yapının barındırılması gerekliliği konularında büyük sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu araştırmada akıllı sınıflarda eğitime devam eden öğrencilerin tutumlarına ilişin görüşler incelenmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 33 maddelik akademik başarı testi ve 51 maddelik akıllı sınıflara ilişkin görüşleri belirlemeye yönelik tutum anketi hazırlanmıştır. Verilerin analizi için, yüzde-frekans ve t-testi (bağımlı-bağımsız) kullanılmıştır. Ayrıca "SPSS12 for Windows" yazılımı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda geleneksel eğitim sistemlerine alternatif olarak düşünülen ve öğrenmede verimliliği arttıracak yeni bir boyut olarak ortaya çıkan akıllı sınıflar, uzaktan eğitime yeni bir boyut kazandıracaktır.
Smart classrooms are the concept that shows great progress in the recent 10 years of education technology world. This concept evaluated among the distance education systems has its problems about conceptual misunderstandings and what kind of hardware content it should have. In this research, the opinions about attitudes of the students that continues their education in smart classrooms are evamined. In the research, a attitude survey with 51 items devoted to determining aspects related to smart classrooms by researcher as a means of collecting data are preapered. Percentage–frequency and t-test (dependent-independent) for data analysis and also "SPSS12 for Windows" software are used. At the end of the study, smart classrooms that as a new dimension of learning which increase productivity and would be considered as an alternative to traditional education systems added a new dimension to distance education system.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 4 |