This study aims to examine the cognitive, affective and behavioral effects of “Elazığ is Reading” (Elazığ okuyor) campaign on first step of primary school students that were conducted by Elazığ local governance on 15 March 2007. The study was carried out in Elazığ and its towns, based on the data gained from 10 primary school teachers. Research shows that teachers deliver opinions about campaign’s effects as “Moderately agree” in cognitive dimension; “Undecided” in two questions and “Moderately agree” in other questions of affective dimension; “Undecided” in behavioral dimension. In addition, research shows that families deliver more opinions than teachers about students’ behaviors. Apart from these, teachers express
their opinions to “Media’s adoption and support to the campaign” question as “strongly agree”.
Bu araştırma; 15.03.2007 tarihinde Elazığ Valiliği tarafından başlatılan “Elazığ Okuyor” kampanyasının ilköğretim birinci kademe öğrencilerine bilişsel, duyuşsal ve davranışsal olarak etkilerini belirlemek amacıyla Elazığ il merkezinde ve ilçelerinde bulunan 10 ilköğretim okulunda bulunan öğretmenlerden elde edilen verilerle hazırlanmıştır. Araştırmada soruların frekans değerleri alınmış ve çalışma boyutlarına ayrılarak maddeler yorumlanmıştır. Kampanya kapsamında öğrencilerin bilişsel boyuttaki değişikliklere öğretmenler genel olarak “Katılıyorum” düzeyinde, duyuşsal boyuttaki etkilerinde ise iki maddeye “Kısmen” diğer maddelere ise “Katılıyorum” düzeyinde görüş bildirdikleri ve son olarak davranışsal olarak etkilerini incelediğimizde de öğretmenlerin “Kısmen katılıyorum” düzeyinde görüş belirttikleri tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrenci davranışlarına yönelik olarak ise ailelerin öğretmenlere oranla daha yüksek düzeyde görüş bildirdikleri belirlenmiştir. Bu boyutlardan farklı olarak sorulan “Medyanın kampanyayı benimsemesi ve desteklemesi” görüşüne ise öğretmenlerin “Tamamen katılıyorum” düzeyinde görüş bildirdikleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 4 |