BibTex RIS Cite

EXAMINATION OF THE FACTORS AFFECTING TEACHERS' JOB SATISFACTION

Year 2009, Volume: 4 Issue: 4, 1297 - 1307, 01.05.2009

Abstract

This study is done to determine the factors affecting teachers' job satisfaction. 446 teachers attended to the study. In the research, Minnesota Job Satisfaction Inventory and an Information Form improved by the researcher were used. As a result of the data analyses, the factors affecting the job satisfaction are determined as; marital status, likeness of job, support of managers and colleagues, teaching the students with compliance and behavior problems, pleasure of the school whom working with, livelihood problems, sights about the social repute of teaching as a profession, willing selection of occupation and sights about selecting the job again if there were any chance to change it. Keywords:

Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY

Year 2009, Volume: 4 Issue: 4, 1297 - 1307, 01.05.2009

Abstract

Bu çaly?ma, ö?retmenlerin i? doyumuna etki eden faktörleri belirlemek amacy ile yapylmy?tyr. Çaly?maya 446 ö?retmen katylmy?tyr. Ara?tyrmada Minnesota Y? Doyum Ölçe?i ve ara?tyrmacy tarafyndan geli?tirilen bilgi formu kullanylmy?tyr. Verilerin analizi sonrasynda i? doyumunu etkileyen faktörler; ö?retmenlerin medeni durumlary, mesleklerini sevmeleri, yönetici ve meslekta?laryndan gördükleri destekler, uyum ve davrany? sorunu olan ö?rencileri olup olmamasy, okul ortamyndan memnun olmalary, geçim sorunlary, mesle?i seçme ?ekilleri, ö?retmenlik mesle?inin toplumsal saygynly?yna ili?kin görü?leri olarak saptanmy?tyr. Anahtar Kelimeler:

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Günseli Gırgın This is me

Publication Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Gırgın, G. (2009). Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY. Education Sciences, 4(4), 1297-1307. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gırgın G. Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY. Education Sciences. May 2009;4(4):1297-1307. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gırgın, Günseli. “Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY”. Education Sciences 4, no. 4 (May 2009): 1297-1307. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gırgın G (May 1, 2009) Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY. Education Sciences 4 4 1297–1307.
IEEE G. Gırgın, “Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY”, Education Sciences, vol. 4, no. 4, pp. 1297–1307, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gırgın, Günseli. “Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY”. Education Sciences 4/4 (May 2009), 1297-1307. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gırgın G. Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY. Education Sciences. 2009;4:1297–1307.
MLA Gırgın, Günseli. “Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY”. Education Sciences, vol. 4, no. 4, 2009, pp. 1297-0, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gırgın G. Ö?RETMENLERYN Y? DOYUMUNA ETKY EDEN FAKTÖRLERYN YNCELENMESY. Education Sciences. 2009;4(4):1297-30.