BibTex RIS Cite

DEMOCRACY AND HUMAN RIGHTS EDUCATION

Year 2009, Volume: 4 Issue: 4, 1341 - 1354, 01.05.2009

Abstract

The concept of human rights, the history of the development of human rights, democracy education, the importance of human rights education, the factors inhibiting the democratization of education system, the importance of family, classroom atmosphere and teacher in democracy education, and the teaching methods are discussed in this article.

DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 4, 1341 - 1354, 01.05.2009

Abstract

Bu makalede insan hakları kavramı ve eğitimi, insan haklarının tarihsel gelişimi, demokrasi, demokrasi eğitimi ve demokrasi eğitiminin gerekliliği, eğitim sisteminin demokratikleşmesini engelleyen etkenler, demokrasi eğitiminde; ailenin yeri, sınıf ortamı, öğretmen ve öğretim yöntemleri tartışılmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Idris Sahın This is me

Publication Date May 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Sahın, I. (2009). DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ. Education Sciences, 4(4), 1341-1354. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sahın I. DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ. NWSA. May 2009;4(4):1341-1354. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sahın, Idris. “DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ”. Education Sciences 4, no. 4 (May 2009): 1341-54. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sahın I (May 1, 2009) DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ. Education Sciences 4 4 1341–1354.
IEEE I. Sahın, “DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ”, NWSA, vol. 4, no. 4, pp. 1341–1354, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sahın, Idris. “DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ”. Education Sciences 4/4 (May 2009), 1341-1354. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sahın I. DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4:1341–1354.
MLA Sahın, Idris. “DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 4, 2009, pp. 1341-54, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sahın I. DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ. NWSA. 2009;4(4):1341-54.