BibTex RIS Cite

8. ve 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KÜMELER KONUSUNDAKİ TEMEL HATALARININ BELİRLENMESİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 678 - 694, 01.04.2009

Abstract

Kümeler konusu matematiğin önemli konularından biridir. Kümeler kuramı, mühendislikten, iktisada, yapay zekâ çalışmalarına ve bilim felsefesine kadar geniş bir uygulama alanı bulabilmektedir. Çalışma öğrencilerin kümeler konusundaki hatalarını betimlemek amacıyla yapılmıştır. Hataların belirlenmesi için seçilen sorular, ilköğretim 8. sınıf düzeyinde 25 tane yazılı yoklama sorusu şeklinde araştırmacı tarafından hazırlanmış, 4 uzman görüşü alındıktan sonra seçilmiştir. 25 sorudan oluşturulan pilot çalışma sonucunda soru sayısı 5 soruya indirilmiştir. Çalışma, Balıkesir iline bağlı bir İlköğretim okulunda öğrenim gören 8-A sınıfından 19 öğrenci ve aynı ilçedeki Anadolu Öğretmen Lisesi 9-B sınıfından 22 öğrencisi ile yapılmıştır. Kümeler konusunda uygulanan bu sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplar incelenmiş, kavram yanılgıları ve hataları belirlenip, karşılaştırılmıştır. 8. sınıf öğrencilerinin kümelerle ilgili çeşitli hata ve kavram yanılgılarına sahip oldukları ve bunların bir kısmına da 9. sınıf öğrencilerinin de sahip olduğu görülmüştür.

MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 678 - 694, 01.04.2009

Abstract

This study is aims to determine the students' conceptual misjudgments and mistakes about sets in 8th and 9th grade. 19 students of 8A class of An Elementary School and 22 students of 9B class of An Anatolian Teacher Training College are participated. To achieve the purpose 5 written question has been prepared and conducted. Conceptual misjudgments and mistakes of the students had been studied and compared. It had been seen that 8. grade students have various conceptual mistakes about sets and 9. Grade students also have some of those conceptual mistakes.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hülya Gür This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Gür, H. (2009). MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. Education Sciences, 4(3), 678-694. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gür H. MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. Education Sciences. April 2009;4(3):678-694. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gür, Hülya. “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 678-94. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gür H (April 1, 2009) MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. Education Sciences 4 3 678–694.
IEEE H. Gür, “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 678–694, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gür, Hülya. “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 678-694. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gür H. MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. Education Sciences. 2009;4:678–694.
MLA Gür, Hülya. “MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 678-94, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gür H. MAIN ERRORS OF STUDENTS IN SETS SUBJECT: AN EXAMPLE OF 8TH and 9TH GRADE STUDENTS. Education Sciences. 2009;4(3):678-94.