BibTex RIS Cite

ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ'NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 695 - 706, 01.04.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı Fisher ve Diğerleri (2001) tarafından geliştirilen Özyönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği (Self-Directed Learning Readiness Scale/SDLRS)'nin Türkçe formunun dil eşdeğerliğinin, geçerliğinin ve güvenirliğinin incelenerek Türkiye koşullarına uyarlanmasıdır. Özyönetim, öğrenme isteği ve özkontrol becerileri olmak üzere üç faktörlü bir yapıdan oluşan özgün ölçeğin yapısıyla bu araştırmadan elde edilen bulgular karşılaştırıldığında üç faktördeki maddelerin tam olarak örtüştüğü gözlenmiştir. Cronbach alfa değerleri özyönetim alt ölçeği için 0.87, öğrenme isteği alt ölçeği için 0.86 ve özkontrol becerileri alt ölçeği için 0.79 olarak hesaplanmıştır. Özyönetimli Öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeğinin 52 ve 40 maddelik iç tutarlık güvenirlik katsayıları açısından birbiriyle benzer değerleri aldığı, 40 maddelik envanterin güvenirliğinin ve geçerliğinin yüksek olduğu ve mevcut haliyle kullanılmasının uygun olduğu sonucuna varılmıştır.

RELIABILITY AND VALIDITY OF SELF-DIRECTED LEARNING READINESS SCALE (SDLRS)

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 695 - 706, 01.04.2009

Abstract

The aim of this study is evaluating the validity and reliability of the Turkish version of "Self-Directed Learning Readiness Scale (SDLRS)" that was developed by Fisher et al (2001) and adopted it into Turkish. The result of the exploratory factor analysis showed that the factor construct of the adopted scale was very similar to the original scale which had three subscales as self direction, desire for learning and self control skills. It was observed that the subscales and the items in the subscales are identical in both original and adopted form of the scale. Cronbach alpha reliability coefficients for each subscale were 0.87, 0.86, and 0.79 respectively. Additionally, the mean and standard deviation values of factor scores of the adopted scale were calculated with Pearson Product Moment Correlation Coefficient.It was concluded that usage of 40 items of self-directed learning readiness scale is appropriate because of the 40 items of self-directed learning readiness scale has higher reliability and validity and internal reliability coefficients of 52 items and 40 items self-directed learning readiness scales are identical.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ersin Şahin This is me

Münire Erden This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Şahin, E., & Erden, M. (2009). ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences, 4(3), 695-706. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Şahin E, Erden M. ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences. April 2009;4(3):695-706. doi:10.12739/10.12739
Chicago Şahin, Ersin, and Münire Erden. “ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 695-706. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Şahin E, Erden M (April 1, 2009) ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences 4 3 695–706.
IEEE E. Şahin and M. Erden, “ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 695–706, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Şahin, Ersin - Erden, Münire. “ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 695-706. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Şahin E, Erden M. ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences. 2009;4:695–706.
MLA Şahin, Ersin and Münire Erden. “ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 695-06, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Şahin E, Erden M. ÖZYÖNETİMLİ ÖĞRENMEYE HAZIRBULUNUŞLUK ÖLÇEĞİ’NİN (ÖYÖHÖ) GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Education Sciences. 2009;4(3):695-706.