BibTex RIS Cite

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 994 - 1016, 01.04.2009

Abstract

Bu çalışma, ilköğretim öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerileri hakkında bilgi sahibi olmak için yapılmıştır. Çalışma kapsamında; 1)Öğretmen adaylarının kavram karikatürlerini oluşturma becerileri, 2)Öğretmen adaylarının hazırladıkları kavram karikatürlerinin dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilmesi, 3)Dereceli puanlama anahtarının güvenirlik özellikleri, 4)Öğretmen adaylarının fen alanında kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fen başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerilerinin en yüksek "içerik bilgisi" boyutunda, en düşük "çözüm önerileri" boyutunda olduğu, kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fene yönelik akademik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif yönde bir ilişki olduğu ve kavram karikatürlerini değerlendirmek için kullanılan dereceli puanlama anahtarının güvenilir olduğu belirlenmiştir.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 994 - 1016, 01.04.2009

Abstract

Bu çalışma, ilköğretim öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerileri hakkında bilgi sahibi olmak için yapılmıştır. Çalışma kapsamında; 1)Öğretmen adaylarının kavram karikatürlerini oluşturma becerileri, 2)Öğretmen adaylarının hazırladıkları kavram karikatürlerinin dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilmesi, 3)Dereceli puanlama anahtarının güvenirlik özellikleri, 4)Öğretmen adaylarının fen alanında kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fen başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerilerinin en yüksek "içerik bilgisi" boyutunda, en düşük "çözüm önerileri" boyutunda olduğu, kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fene yönelik akademik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif yönde bir ilişki olduğu ve kavram karikatürlerini değerlendirmek için kullanılan dereceli puanlama anahtarının güvenilir olduğu belirlenmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fatma Sasmaz Ören This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Ören, F. . S. (2009). ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences, 4(3), 994-1016. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Ören FS. ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. April 2009;4(3):994-1016. doi:10.12739/10.12739
Chicago Ören, Fatma Sasmaz. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 994-1016. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Ören FS (April 1, 2009) ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences 4 3 994–1016.
IEEE F. . S. Ören, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 994–1016, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Ören, Fatma Sasmaz. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 994-1016. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Ören FS. ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2009;4:994–1016.
MLA Ören, Fatma Sasmaz. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 994-1016, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Ören FS. ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAM KARİKATÜRÜ OLUŞTURMA BECERİLERİNİN DERECELİ PUANLAMA ANAHTARIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ. Education Sciences. 2009;4(3):994-1016.