Bu çalışma, ilköğretim öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerileri hakkında bilgi sahibi olmak için yapılmıştır. Çalışma kapsamında; 1)Öğretmen adaylarının kavram karikatürlerini oluşturma becerileri, 2)Öğretmen adaylarının hazırladıkları kavram karikatürlerinin dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilmesi, 3)Dereceli puanlama anahtarının güvenirlik özellikleri, 4)Öğretmen adaylarının fen alanında kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fen başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerilerinin en yüksek "içerik bilgisi" boyutunda, en düşük "çözüm önerileri" boyutunda olduğu, kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fene yönelik akademik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif yönde bir ilişki olduğu ve kavram karikatürlerini değerlendirmek için kullanılan dereceli puanlama anahtarının güvenilir olduğu belirlenmiştir.
Bu çalışma, ilköğretim öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerileri hakkında bilgi sahibi olmak için yapılmıştır. Çalışma kapsamında; 1)Öğretmen adaylarının kavram karikatürlerini oluşturma becerileri, 2)Öğretmen adaylarının hazırladıkları kavram karikatürlerinin dereceli puanlama anahtarıyla değerlendirilmesi, 3)Dereceli puanlama anahtarının güvenirlik özellikleri, 4)Öğretmen adaylarının fen alanında kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fen başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğretmen adaylarının kavram karikatürü oluşturma becerilerinin en yüksek "içerik bilgisi" boyutunda, en düşük "çözüm önerileri" boyutunda olduğu, kavram karikatürü oluşturma becerileri ile fene yönelik akademik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif yönde bir ilişki olduğu ve kavram karikatürlerini değerlendirmek için kullanılan dereceli puanlama anahtarının güvenilir olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 3 |