This study is a qualitative study which aims to describe ideas of primary school teachers about implementation process of new mathematics curriculum which is in the use since 2005-2006 academic years. Study conducted with 44 primary school teachers who are studying at Elazig city. In the study teacher is selected if they are voluntary. In the study semi observation form is used which developed by Bal. At the analysis descriptive analyze techniques is used. Teachers commonly mentioned that they use curriculum more effectively with respect beginning. But, crowdedness of classes is barrier the effective use of the curriculum. Additionally teacher thinks that they haven't got knowledge about techniques about assessment and evaluation.
Bu araştırma 2005–2006 öğretim yılında uygulamaya başlanan yeni ilköğretim matematik programının 2006–2009 sürecinde uygulama aşamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin matematik dersine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Araştırma, Elazığ ilinde görev yapan 44 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Çalışma grubunun belirlenmesinde gönüllülük esas alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bal (2008) tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, 2006–2009 sürecinde sınıf öğretmenlerinin programı daha etkili kullanmaları ile birlikte, sınıfların kalabalık olması, ölçme ve değerlendirmedeki eksiklerinin devam etmesi gibi sıkıntılarda pek bir değişimin olmadığını göstermiştir. Ayrıca araştırmanın sonucunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 4 Issue: 3 |