BibTex RIS Cite

EVOLUVATION OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS' AIDIAS ABOUT NEW MATHEMATICS CURRICULUM AT THE PERIOD BETWEEN 2006 AND 2009: ELAZIĞ SAMPLE

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 1034 - 1045, 01.04.2009

Abstract

This study is a qualitative study which aims to describe ideas of primary school teachers about implementation process of new mathematics curriculum which is in the use since 2005-2006 academic years. Study conducted with 44 primary school teachers who are studying at Elazig city. In the study teacher is selected if they are voluntary. In the study semi observation form is used which developed by Bal. At the analysis descriptive analyze techniques is used. Teachers commonly mentioned that they use curriculum more effectively with respect beginning. But, crowdedness of classes is barrier the effective use of the curriculum. Additionally teacher thinks that they haven't got knowledge about techniques about assessment and evaluation.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 3, 1034 - 1045, 01.04.2009

Abstract

Bu araştırma 2005–2006 öğretim yılında uygulamaya başlanan yeni ilköğretim matematik programının 2006–2009 sürecinde uygulama aşamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin matematik dersine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik nitel bir çalışmadır. Araştırma, Elazığ ilinde görev yapan 44 sınıf öğretmeniyle yürütülmüştür. Çalışma grubunun belirlenmesinde gönüllülük esas alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bal (2008) tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulguları, 2006–2009 sürecinde sınıf öğretmenlerinin programı daha etkili kullanmaları ile birlikte, sınıfların kalabalık olması, ölçme ve değerlendirmedeki eksiklerinin devam etmesi gibi sıkıntılarda pek bir değişimin olmadığını göstermiştir. Ayrıca araştırmanın sonucunda bazı önerilerde bulunulmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Tayfun Tutak This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Tutak, T. (2009). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ. Education Sciences, 4(3), 1034-1045. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Tutak T. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ. Education Sciences. April 2009;4(3):1034-1045. doi:10.12739/10.12739
Chicago Tutak, Tayfun. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 4, no. 3 (April 2009): 1034-45. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Tutak T (April 1, 2009) SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ. Education Sciences 4 3 1034–1045.
IEEE T. Tutak, “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 3, pp. 1034–1045, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Tutak, Tayfun. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ”. Education Sciences 4/3 (April 2009), 1034-1045. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Tutak T. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2009;4:1034–1045.
MLA Tutak, Tayfun. “SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 3, 2009, pp. 1034-45, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Tutak T. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN YENİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMINA YÖNELİK 2006–2009 SÜRECİNDE GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ; ELAZIĞ ÖRNEĞİ. Education Sciences. 2009;4(3):1034-45.