BibTex RIS Cite

CRISIS MANAGEMENT SKIILS SCALE OF PRIMARY SCHOOL MANAGERS

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 448 - 464, 01.03.2009

Abstract

Crises affect organizations negatively by appearing in an unexpected time. Crises also threaten educational organizations as they occur in all organizations. The aim of this research is to develop measurement material related with crises management. Research report consists of four parts which are introduction, method, findings and results. Structure and content validity, reliability, factor analyses and item analyses of this measurement material were done and a scale which is named "Crises Management Skills Scale of Primary School Managers" that consist of 31 items was developed which could be used in Turkey.

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 448 - 464, 01.03.2009

Abstract

Krizler, beklenmeyen bir anda ortaya çıkarak örgütleri olumsuz etkilerler. Krizler tüm örgütleri olduğu gibi eğitim örgütlerini de tehdit etmektedirler. Bu araştırmanın amacı kriz yönetimiyle ilgili bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırma raporu giriş, yöntem, bulgular ve sonuç olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Bu ölçme aracının yapı ve kapsam geçerliği, güvenirliği, faktör analizi ve madde analizi yapılmış ve Türkiye şartlarında kullanılabilecek 31 maddelik "İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kriz Yönetim Becerileri" ölçeği geliştirilmiştir. Anahtar kelimeler: kriz, kriz yönetimi, yönetim, eğitim yönetimi, okullarda kriz yönetimi

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ali Aksu This is me

Sevinç Devecı This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Aksu, A., & Devecı, S. (2009). İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ. Education Sciences, 4(2), 448-464. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Aksu A, Devecı S. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ. NWSA. March 2009;4(2):448-464. doi:10.12739/10.12739
Chicago Aksu, Ali, and Sevinç Devecı. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ”. Education Sciences 4, no. 2 (March 2009): 448-64. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Aksu A, Devecı S (March 1, 2009) İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ. Education Sciences 4 2 448–464.
IEEE A. Aksu and S. Devecı, “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ”, NWSA, vol. 4, no. 2, pp. 448–464, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Aksu, Ali - Devecı, Sevinç. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ”. Education Sciences 4/2 (March 2009), 448-464. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Aksu A, Devecı S. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ. NWSA. 2009;4:448–464.
MLA Aksu, Ali and Sevinç Devecı. “İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 448-64, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Aksu A, Devecı S. İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN KRİZ YÖNETİMİ BECERİLERİ. NWSA. 2009;4(2):448-64.