BibTex RIS Cite

MATEMATİK EĞİTİMİNDE YARARLANILAN YAZMA AKTİVİTELERİ ÜZERİNE LİTERATÜRDEN GENEL BİR BAKIŞ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 494 - 507, 01.03.2009

Abstract

Bu çalışmada, gününüzde matematik eğitimi alanında git gide daha çok ilgi görmeye başlayan yazma aktiviteleri ele alınmıştır. Araştırmacılar, yazma ve öğrenme arasında güçlü bir ilişki olduğunu belirtmektedirler. Bu noktadan hareketle ülkemizde henüz yeterince tanınmayan ve yararlanılmayan bu aktivelerin daha yakından tanınması, bir araştırma alanı olabilmesi, matematik öğretiminde kullanımının yaygınlaştırılabilmesi için ilgi ve dikkat oluşturmak amacıyla bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yazma aktivitelerine yönelik matematik eğitimi literatüründe yer alan araştırmalar ayrıntılı olarak irdelenmiş ve üç ana noktadan hareketle genel bir derleme yapılarak sunulmuştur. İlk olarak yazma aktivitelerinin matematik eğitimindeki yeri, önemi ve gerekliliği ortaya konulmaktadır. Diğer bölümde yazma aktivitelerinin çeşitlerine yönelik sınıflandırmalar ele alınmıştır. Üçüncü ve son bölümde ise yazma aktivitelerine yönelik bazı araştırma sonuçlarından özetlemelere yer verilmektedir.

A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION

Year 2009, Volume: 4 Issue: 2, 494 - 507, 01.03.2009

Abstract

In this study writing activities in mathematics education taken into consideration. The researchers mention that there is a strong connection between writing and learninig. Since in our country writing activities are not well known and not often used, it is thought that this study could be useful to draw interest to the subject, to make it better known and be a possible area of research in mathematics education. Here, literature in writing activities in mathematics education were examined in detail and a general selection were presented starting from three main points. First, the place and importance of writing activities in mathematics education was mentioned. Then, some classifications were given about types of writing activities and in the last section some summaries of research results in writing activities were presented.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

İsikhan Uğurel This is me

Çigdem Tekin This is me

Sevgi Morali This is me

Publication Date March 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Uğurel, İ., Tekin, Ç., & Morali, S. (2009). A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. Education Sciences, 4(2), 494-507. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S. A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. NWSA. March 2009;4(2):494-507. doi:10.12739/10.12739
Chicago Uğurel, İsikhan, Çigdem Tekin, and Sevgi Morali. “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”. Education Sciences 4, no. 2 (March 2009): 494-507. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S (March 1, 2009) A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. Education Sciences 4 2 494–507.
IEEE İ. Uğurel, Ç. Tekin, and S. Morali, “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”, NWSA, vol. 4, no. 2, pp. 494–507, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Uğurel, İsikhan et al. “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”. Education Sciences 4/2 (March 2009), 494-507. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S. A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. NWSA. 2009;4:494–507.
MLA Uğurel, İsikhan et al. “A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION”. Education Sciences, vol. 4, no. 2, 2009, pp. 494-07, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Uğurel İ, Tekin Ç, Morali S. A GENERAL VIEW ON WRITING ACTIVITIES IN MATHEMATICS EDUCATION. NWSA. 2009;4(2):494-507.