BibTex RIS Cite

FEN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BUHAR BASINCI VE KAYNAMA NOKTASI ARASINDAKİ İLİŞKİ İLE İLGİLİ BİLGİ EKSİKLİKLERİ VE KAVRAM YANILGILARI

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 13 - 24, 01.02.2009

Abstract

Bu çalışmanın amacı, fen öğretmen adaylarının buhar basıncı ve kaynama noktası arasındaki ilişki ile ilgili kavram yanılgılarını ve bilgi eksikliklerini belirlemektir. Öğrencilerin kavram yanılgılarını ve bilgi eksikliklerini belirlemek için açık uçlu sorular içeren bir çalışma yaprağı kullanıldı. Çalışma yaprağındaki sorulara verilen cevaplar benzerliklerine göre gruplandırılarak değerlendirildi. Sorulara verilen cevapların değerlendirilmesi, fen öğretmen adaylarının buhar basıncı ve kaynama noktası arasındaki ilişki, kaynama noktasını etkileyen fiziksel koşullar, buharlaşma süresince ısı değişimleri gibi konularda kavram yanılgıları ve bilgi eksikliklerinin olduğunu gösterdi.

SCIENCE TEACHER CANDIDATES' MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 13 - 24, 01.02.2009

Abstract

This study aims at identifying misconceptions and lack of knowledge among science teacher candidates, about the relation between boiling point and vapor pressure. A worksheet containing open-ended questions was used to determine the misconceptions and lack of knowledge among students. The responses given to the questions on the worksheet were grouped together according to their similarities and evaluated. The assessment of the responses indicated that the teacher candidates had certain misconceptions and lack of knowledge about issues such as the heat exchanges during evaporation process, the physical conditions which effect boiling point, and the relation between boiling point and vapor pressure.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Abuzer Akgün This is me

Selahattin Gönen This is me

Ayhan Yılmaz This is me

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Akgün, A., Gönen, S., & Yılmaz, A. (2009). SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. Education Sciences, 4(1), 13-24. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Akgün A, Gönen S, Yılmaz A. SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. Education Sciences. February 2009;4(1):13-24. doi:10.12739/10.12739
Chicago Akgün, Abuzer, Selahattin Gönen, and Ayhan Yılmaz. “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 13-24. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Akgün A, Gönen S, Yılmaz A (February 1, 2009) SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. Education Sciences 4 1 13–24.
IEEE A. Akgün, S. Gönen, and A. Yılmaz, “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 13–24, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Akgün, Abuzer et al. “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 13-24. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Akgün A, Gönen S, Yılmaz A. SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. Education Sciences. 2009;4:13–24.
MLA Akgün, Abuzer et al. “SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 13-24, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Akgün A, Gönen S, Yılmaz A. SCIENCE TEACHER CANDIDATES’ MISCONCEPTIONS AND LACK OF KNOWLEDGE. Education Sciences. 2009;4(1):13-24.