BibTex RIS Cite

THE EFFECT OF PEER INSTRUCTION METHOD TO UNIVERSITY STUDENTS' ELECTROSTATICS ACHIEVEMENT AND ATTITUTES

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 240 - 256, 01.02.2009

Abstract

This research aimed to examine the effect of peer instruction method about students' achievement and to determine the attitudes towards electrostatics subject. Sample group of the study consisted of 78 students at Computer Education Department at Necatibey Faculty of Educational in spring semester of 2006-2007. In the study, Electrostatic Concept Test and Peer Instruction Attitude Questionnaire were used to collect data. The data were analyzed by repeated measure ANOVA. As a result of the test, it was found out that the achievement level of experimental group was statistically significant when compared to control group (F1,76=6,77; p

AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ve TUTUMLARINA ETKİSİ

Year 2009, Volume: 4 Issue: 1, 240 - 256, 01.02.2009

Abstract

Bu araştırmada, Akran Öğretimi yönteminin üniversite öğrencilerinin elektrostatik konusundaki başarılarına etkisine bakılmış ve öğrencilerin yönteme yönelik tutumları belirlenmiştir. Araştırmaya 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Necatibey Eğitim Fakültesi Bilgisayar Eğitiminde öğretim gören 78 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak, Elektrostatik Kavram Testi ve Akran öğretimi tutum anketi kullanılmıştır. Çalışmada veriler "Tekrarlı ANOVA Testi" ile analiz edilmiştir. Buradan elde edilen sonuçlara göre, deney grubunun başarısının kontrol grubuna göre istatistiksel olarak daha anlamlı olduğu bulunmuştur.(F1,76=6,77; p

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ayse Gül Çirkinoğlu Sekercioglu This is me

Neset Demirci

Publication Date February 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Sekercioglu, A. G. Ç., & Demirci, N. (2009). AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ve TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences, 4(1), 240-256. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sekercioglu AGÇ, Demirci N. AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ve TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences. February 2009;4(1):240-256. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sekercioglu, Ayse Gül Çirkinoğlu, and Neset Demirci. “AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA Ve TUTUMLARINA ETKİSİ”. Education Sciences 4, no. 1 (February 2009): 240-56. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sekercioglu AGÇ, Demirci N (February 1, 2009) AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ve TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences 4 1 240–256.
IEEE A. G. Ç. Sekercioglu and N. Demirci, “AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ve TUTUMLARINA ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 4, no. 1, pp. 240–256, 2009, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sekercioglu, Ayse Gül Çirkinoğlu - Demirci, Neset. “AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA Ve TUTUMLARINA ETKİSİ”. Education Sciences 4/1 (February 2009), 240-256. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sekercioglu AGÇ, Demirci N. AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ve TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences. 2009;4:240–256.
MLA Sekercioglu, Ayse Gül Çirkinoğlu and Neset Demirci. “AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA Ve TUTUMLARINA ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 4, no. 1, 2009, pp. 240-56, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sekercioglu AGÇ, Demirci N. AKRAN ÖĞRETİMİ YÖNTEMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTROSTATİK KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ve TUTUMLARINA ETKİSİ. Education Sciences. 2009;4(1):240-56.