BibTex RIS Cite

7TH GRADES STUDENTS' ATTITUDES TOWARDS THE PRESSURE UNIT AND METACOGNITIVE PROBLEM SOLVING

Year 2008, Volume: 3 Issue: 2, 161 - 174, 01.03.2008

Abstract

The purpose of this study is to assess the elementary school (7th grades) students' attitudes toward the pressure unit and determine the problem solving methods related to this unit. The survey involved 192 students from five elementary schools in Balıkesir. The instrument used in this study was a questionnaire that had ten items concerning pressure unit and problem solving. The result of the study revealed that "the students have negative attitudes to the science especially to the pressure unit in the beginning of the course the most and also after the teaching", "students are insufficient to use the metacognitive problem solving methods like asking questions yourself, having a strategy and making interval justifications while solving a problem".

İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI

Year 2008, Volume: 3 Issue: 2, 161 - 174, 01.03.2008

Abstract

Bu çalışmada; öğrencilerin, basınç konusu ve problem çözme üzerine tutumlarının ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmaya Balıkesir'deki beş ilköğretim okulundan 192 öğrenci katılmıştır. Veriler; basınç ünitesinin öğretimi sonunda konu ile ilgili ve problem çözmeyi de kapsayan on maddeden oluşan bir anket kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bazı sonuçlar; "basınç ünitesi öğretimine başlanmadan önce öğrencilerin büyük bir bölümü üniteyi zor olarak nitelendirmektedirler", "öğrenciler; kendine sorular sormak, bir stratejiye sahip olmak ve işlem yaparken ara değerlendirmelerde bulunmak gibi üst bilişsel problem çözme becerilerini kullanmakta yetersiz kalmaktadırlar" şeklindedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Hüseyin Küçüközer This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Küçüközer, H. (2008). İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI. Education Sciences, 3(2), 161-174. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Küçüközer H. İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI. Education Sciences. March 2008;3(2):161-174. doi:10.12739/10.12739
Chicago Küçüközer, Hüseyin. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI”. Education Sciences 3, no. 2 (March 2008): 161-74. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Küçüközer H (March 1, 2008) İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI. Education Sciences 3 2 161–174.
IEEE H. Küçüközer, “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI”, Education Sciences, vol. 3, no. 2, pp. 161–174, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Küçüközer, Hüseyin. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI”. Education Sciences 3/2 (March 2008), 161-174. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Küçüközer H. İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI. Education Sciences. 2008;3:161–174.
MLA Küçüközer, Hüseyin. “İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI”. Education Sciences, vol. 3, no. 2, 2008, pp. 161-74, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Küçüközer H. İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BASINÇ ÜNİTESİ VE ÜST BİLİŞSEL PROBLEM ÇÖZME ÜZERİNE TUTUMLARI. Education Sciences. 2008;3(2):161-74.