BibTex RIS Cite

THE USE OF NEURO LINGUISTIC PROGRAMMING (NLP) IN EDUCATIONAL MANAGEMENT AND SUPERVISON

Year 2008, Volume: 3 Issue: 2, 226 - 237, 01.03.2008

Abstract

Neuro Linguistic Programming (NLP), is a considerably attention drawn tool in recent years especially for individual and organizational development and it is applied in various fields including educational management. NLP emphasizes human excellence and success. How successful persons reach that success; what the elements are which manage human behaviors and performances; how these elements may be explored; how accelerated learning may be achieved, are some of the issues that take place in NLP. Based on literature review, this study aims to give information about the definition and functions of NLP; to clarify its importance in school management and supervision, especially from the aspect of effective communication; and to make some recommendations for the sake of effective management and supervision.

SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI

Year 2008, Volume: 3 Issue: 2, 226 - 237, 01.03.2008

Abstract

Sinir Dili Programlama (SDP) kişisel ve örgütsel gelişim bakımından özellikle son yıllarda oldukça dikkat çeken bir gelişim aracı olarak, eğitim yönetimi dahil birçok alanda uygulanmaktadır. SDP insanın mükemmeliyetini ve başarıyı konu edinmektedir. Özellikle başarılı olmuş insanların bu başarıya nasıl ulaştıkları; insan davranışı ve performansını yöneten hususların neler olduğu; bunların nasıl keşfedilip uygulanabileceği ve hızlı öğrenmenin nasıl sağlanabileceği gibi konular SDP'nin kapsamı içinde yer almaktadır. Bu çalışma, alan yazına dayalı olarak, SDP'nin ne olduğu ve işlevleri hakkında bilgi vermeyi; özellikle etkili iletişim açısından okul yönetiminde ve denetimde taşıdığı önemi ortaya koymayı; ve etkili yönetim ve denetim bakımından birtakım önerilere yer vermeyi amaçlamaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Fatma Özmen This is me

Publication Date March 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Özmen, F. (2008). SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. Education Sciences, 3(2), 226-237. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Özmen F. SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. Education Sciences. March 2008;3(2):226-237. doi:10.12739/10.12739
Chicago Özmen, Fatma. “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ Ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”. Education Sciences 3, no. 2 (March 2008): 226-37. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Özmen F (March 1, 2008) SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. Education Sciences 3 2 226–237.
IEEE F. Özmen, “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”, Education Sciences, vol. 3, no. 2, pp. 226–237, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Özmen, Fatma. “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ Ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”. Education Sciences 3/2 (March 2008), 226-237. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Özmen F. SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. Education Sciences. 2008;3:226–237.
MLA Özmen, Fatma. “SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ Ve DENETİMİNDE KULLANILMASI”. Education Sciences, vol. 3, no. 2, 2008, pp. 226-37, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Özmen F. SİNİR DİLİ PROGRAMLAMANIN (SDP) EĞİTİM YÖNETİMİ ve DENETİMİNDE KULLANILMASI. Education Sciences. 2008;3(2):226-37.