BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 13 - 21, 01.03.2007

Abstract

Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmanın amacı; öğrencilerin Benlik Saygısı ve Öz-Etkililik Yeterlik (ÖEY) düzeylerini, bunlara etki eden faktörleri ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Benlik saygısının öz etkililik yeterlilik düzeyini etkilediği bulunmuştur. Öğrencilere ve ailelere benlik saygısını gelişimini ve artırıcı faktörleri gösteren broşürlerin dağıtılması ve eğitimin verilmesi öz etkililik yeterlilik düzeyini artıracaktır.

THE RELATIONSHIP BETWEEN SELF-EFFICACY-SUFFICIENCY AND SELF-ESTEEM OF THE UNIVERSITY STUDENTS

Year 2007, Volume: 2 Issue: 2, 13 - 21, 01.03.2007

Abstract

The purpose of this study which is descriptive is to determine the students' level of self-efficacy-sufficiency (SES), the differences between the departments and the effects of these results on self-esteem. It was found that self esteem affects on level of SES. That the brochures which introduce development of self esteem are distributed to the students and their families will increase the SES level.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Tuncay Sevindik This is me

Publication Date March 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Sevindik, T. (2007). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences, 2(2), 13-21. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Sevindik T. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences. March 2007;2(2):13-21. doi:10.12739/10.12739
Chicago Sevindik, Tuncay. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 2, no. 2 (March 2007): 13-21. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Sevindik T (March 1, 2007) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences 2 2 13–21.
IEEE T. Sevindik, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ”, Education Sciences, vol. 2, no. 2, pp. 13–21, 2007, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Sevindik, Tuncay. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences 2/2 (March 2007), 13-21. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Sevindik T. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences. 2007;2:13–21.
MLA Sevindik, Tuncay. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ”. Education Sciences, vol. 2, no. 2, 2007, pp. 13-21, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Sevindik T. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE BENLİK SAYGISI İLE ÖZ-ETKİLİLİK YETERLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ. Education Sciences. 2007;2(2):13-21.