BibTex RIS Cite

VOCATIONAL EDUCATION IN THE LIGHT OF ADULT EDUCATION

Year 2007, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 14, 01.02.2007

Abstract

In this paper, it is aimed to evaluate the contributions of the theoretical developments in adult education and the way adults learn to the vocational education practices for adults. Within this framework, first of all, the approaches developed by those theoreticians who are in an effort to find an answer to the question of "How do adults learn?" are presented. Andragogic approach by Malcolm Knowles is elaborated, other theories and practices in the adult education literature are mentioned, and the behaviorist approaches, which have greatly influenced adult education, are explained in detail. Finally, practical information as to self-management, being one of the basic concepts of adult education, developing self-management learning skills, and evaluation of learning is offered.

YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM

Year 2007, Volume: 2 Issue: 1, 1 - 14, 01.02.2007

Abstract

Bu makalede yetişkin eğitimi ve yetişkinlerin öğrenmesi alanındaki kuramsal gelişmelerin mesleki yetişkin eğitimi uygulamalarına sunduğu katkı ve olanaklar değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, öncelikle "Yetişkinler nasıl öğrenir?" sorusunun cevabını arayan kuramcıların yaklaşımlarına yer verilmiştir. Malcolm Knowles'la birlikte anılan andragojik yaklaşımın olabildiğince detaylı incelenmesi için çaba harcanmış; yetişkin eğitimi alanyazınını besleyen diğer kuram ve uygulamalara değinilerek, mesleki yetişkin eğitimini derinden etkileyen davranışçılık kuramları üzerinde durulmuştur. Son olarak, yetişkin eğitimi alanının temel kavramlarından biri olan öz-yönetimli öğrenme kavramı, özyönetimli öğrenme becerilerinin geliştirilmesi ve öğrenmenin değerlendirilmesi konularında pratik bilgiler verilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Gülsüm Gülnaz Gültekin This is me

Publication Date February 1, 2007
Published in Issue Year 2007 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Gültekin, G. G. (2007). YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM. Education Sciences, 2(1), 1-14. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Gültekin GG. YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM. NWSA. February 2007;2(1):1-14. doi:10.12739/10.12739
Chicago Gültekin, Gülsüm Gülnaz. “YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM”. Education Sciences 2, no. 1 (February 2007): 1-14. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Gültekin GG (February 1, 2007) YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM. Education Sciences 2 1 1–14.
IEEE G. G. Gültekin, “YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM”, NWSA, vol. 2, no. 1, pp. 1–14, 2007, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Gültekin, Gülsüm Gülnaz. “YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM”. Education Sciences 2/1 (February 2007), 1-14. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Gültekin GG. YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM. NWSA. 2007;2:1–14.
MLA Gültekin, Gülsüm Gülnaz. “YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM”. Education Sciences, vol. 2, no. 1, 2007, pp. 1-14, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Gültekin GG. YETİŞKİN EĞİTİMİ BİLİMİ IŞIĞINDA MESLEKİ EĞİTİM. NWSA. 2007;2(1):1-14.