The aim of this study was to develop a scale to evaluate the mathematics courses and textbooks from middle school students’ perspective. After completion of the pilot study, 47 items from the initial version of the scale were given to 941 students from grades 6th-8th, and following the factor analysis, the scale was ultimately reduced to 30 items. The factor analysis indicated that this scale consists of five subcategories, namely: mathematics textbooks, level of mathematical thinking, use of textbooks during mathematics classes, pedagogy used by the teacher during mathematics classes, and the importance communication. The scale whose Cronbach Alpha was found to be 0.852 is considered to be both valid and reliable. the teacher gives to mathematical thinking and
Bu çalışmanın amacı, 6.-8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi ve ders kitapları hakkında görüşlerini araştırmaya yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu amaçla hazırlanan 47 maddeden oluşan ölçek, pilot uygulamadan sonra 6.-8. sınıfa devam eden 941 öğrenciye uygulanmış ve faktör analizinden sonra 30 maddeye indirgenmiştir. Yapılan faktör analizi, ölçeğin: matematik ders kitapları, matematiksel düşünme düzeyi, matematik dersinde kitap kullanımı, öğretmenin matematik dersini işleyişi ve öğretmenin matematiksel düşünme ve iletişime verdiği önem olmak üzere beş alt faktöre ayrıldığını göstermiştir. Cronbach Alpha değeri 0,852 olarak bulunan ölçeğin geçerli ve güvenilir bir araç olduğu düşünülmektedir.
6.-8. Sınıf Öğrencileri Matematik Eğitimi Matematik Ders Kitapları Matematik Dersi Öğrenci Görüşleri Ölçek Geliştirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 2 |